دبیر نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار استان همدان نیز گفت: در این نمایشگاه با 38 غرفه آخرین فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی و فناوری واحدهای فناوری پارک علم و فناوری، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، سازمان ها و ارگان های استان همدان به معرض نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۵۳۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 09 December 2017
همزمان با هفته پژوهش هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: از همه طرحهای پژوهشی و فن آوری که به اقتصاد واشتغال استان کمک کند حمایت جدی می شود.

محمدناصر نیکبخت افزود: در آینده ای نزدیک استان همدان به یکی از قطب های تولید محصولات پژوهشی تبدیل می شود.

دبیر نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار استان همدان نیز گفت: در این نمایشگاه با 38 غرفه آخرین فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی و فناوری واحدهای فناوری پارک علم و فناوری، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، سازمان ها و ارگان های استان همدان به معرض نمایش گذاشته شده است.

قاسم اسدیان با بیان اینکه همزمان با افتتاح این نمایشگاه از 11 طرح صنعتی و کشاورزی رونمایی شد افزود: سه کارگاه آموزشی در حاشیه این نمایشگاه با موضوع های فن بازار، غذای سالم و گیاهان دارویی و آب و اهمیت آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای توسعه پژوهش، ضرورت دارد پژوهشگران در همه عرصه‌های پژوهشی به ویژه در حوزه فناوری مورد حمایت و تجلیل قرار گیرند.

اسدیان افزود: انجام اقدامات پژوهشی کاری خارق العاده و خارج از توان جوانان ما نیست و این مسیر برای همه کسانی که تلاش و پشتکار لازم را داشته باشند هموار بوده و در حقیقت خواستن همان توانستن است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نیز گفت: مسئولان همدان شرکت‌های دانش‌بنیان را برای شرکت در مجامع داخلی و بین‌المللی حمایت کنند.

مجید کزازی افزود: برای بازاریابی محصولات، شرکت‌های مشاور و پشتیبان با پارک علم و فناوری همکاری می‌کنند و امسال یک بازار تبادل فناوری برگزار و یک بازار نیز فردا یکشنبه در یکی از سالن‌های محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در بازار تبادل فناوری روز 19 آذرماه 20 طرح فن‌آورانه به نمایش گذاشته می‌شود بیان کرد: برای بازار تبادل فناوری 20 سرمایه‌گذار دعوت شده‌اند و طرح‌های فن‌آورانه در معرض دید سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

کزازی در خصوص وضعیت استان همدان در حوزه پژوهش عنوان کرد: وضعیت همدان از نظر پژوهش نیاز به کار بیشتر دارد و همه دستگاه‌ها باید با هماهنگی و همکاری امر پژوهش را حمایت کنند.

وی ادامه داد: محور اقدامات پارک علم و فناوری این است که صندوق پژوهش و فناوری را با همت همه دستگاه‌ها برای حمایت‌های مالی و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت راه‌اندازی شود.

هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار تا 21ذر ماه در همدان دایر است.

گفتنی است 47 شرکت دانش بنیان در استان همدان فعالیت می کند.

در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دستگاههای اداری ، اجرایی، دانشگاهها و موسسه های آموزش عالی در 38 غرفه در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده و در حاشیه این نمایشگاه کارگاههای آموزشی مرتبط با فن بازار ارائه می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار