تعالی با بیان پیشرفت‌های قابل توجه کشور و افزایش صادرات نفت، اضافه کرد: در استان همدان نیز رویکرد مدیر ارشد جذب سرمایه‌گذار بوده و از سرمایه‌گذار حمایت کرده و می‌کنیم همچنین اگر نتوانیم بستر را برای حرکت در حوزه اشتغال آماده کنیم، وضعیت اشتغال بسیار سخت می‌شود.
کد خبر: ۵۳۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 08 December 2017
فرماندار همدان مهمترین کار دولت برای خروج از این بحران اقتصادی را سرمایه‌گذاری در بخش داخلی و خارجی دانست و گفت: برای جذب سرمایه‌گذاری نیاز به تنظیم روابط بین‌المللی داریم چرا که استفاده از سرمایه‌گذاری در کشورهای پیشرفته باعث توسعه آنان شده است.

به گزارش ایسنا، علی تعالی در شورای اداری شهرستان همدان، با بیان اینکه باید روابط خوبی در حوزه بین‌الملل ایجاد کنیم، اظهار کرد: با رویکردهای مقام معظم رهبری و تدابیر خوب رئیس‌جمهور کارهای خوبی در کشور برای جذب سرمایه‌گذار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ما یک نظام مستقل هستیم بنابراین توطئه‌هایی از سوی دشمنان علیه این نظام خواهد بود، تصریح کرد: برای پیشرفت بهتر این کشور باید انضباط اقتصادی در مملکت صورت گیرد همچنین بسترسازی در روابط بین‌الملل اثرات مهمی در سطح داخلی دارد.

تعالی با بیان پیشرفت‌های قابل توجه کشور و افزایش صادرات نفت، اضافه کرد: در استان همدان نیز رویکرد مدیر ارشد جذب سرمایه‌گذار بوده و از سرمایه‌گذار حمایت کرده و می‌کنیم همچنین اگر نتوانیم بستر را برای حرکت در حوزه اشتغال آماده کنیم، وضعیت اشتغال بسیار سخت می‌شود.

وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی

وی در بخش دیگری از سخنانش رمز پیروزی انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس را وحدت عنوان کرد و گفت: همانطور که در آستانه هفته وحدت قرار داریم، باید به این نکته اشاره کرد که بعد از جنگ تحولات منطقه که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کرد، با تدابیر رهبری و وحدت اجازه ندادیم نظام ما را به خطر بیندازند.

فرماندار همدان با بیان اینکه امروزه ما به یک همبستگی و وحدت در بین آحاد جامعه نیازمندیم، یادآور شد: نباید کسی از گردونه انقلاب خارج شود چرا که باعث محدود شدن دایره خودی می‌شود، پس همه کسانی‌که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند با هر سلیقه و دیدگاه سیاسی در راستای توسعه مملکت حرکت کنند.

وی مهمترین کار در توسعه کشور را وحدت بیان کرد و ادامه داد: اگر به بهانه‌های مختلفی بخواهیم بخشی از جامعه را از دایره خودی خارج کنیم به طور قطع در آینده به رسالت این نظام نخواهیم رسید.

احزاب در حوزه کمک به سرمایه‌گذاری ورود کنند

فرماندار همدان با بیان اینکه در سطح استان سعی کرده‌ایم با حفظ حقوق احزاب سیاسی یک حرکت مسالمت‌آمیز را در سطح استان داشته باشیم تا در آینده از این وضعیت بغرنج بیکاری خارج شویم، گفت: افراط و تفریط در جهت‌گیری سیاسی جامعه ما را ملتهب کرده بود اما با توجه به تجربیات رئیس جمهور و با سابقه‌ای که داریم، وضعیت اعتدال در بین‌الملل و سطح کشور حاکم شده است.

وی با تأکید بر اینکه ما دولت تدبیر و امید هستیم و توانستیم 7 قطعنامه مهم که اگر اجرا می‌شد مشکلاتی برای ما به بار می‌آورد را لغو کنیم، اظهار کرد: در داخل بین قوا درگیری و تنش‌های فراوانی داشتیم اما خوشبختانه دولت فضا را آرام کرد و اکنون دیگر بگومگوهایی در مجلس شنیده نمی‌شود.

تعالی با اشاره به اینکه این آرامش می‌تواند بستر را برای کار و توسعه کشور فراهم کند، خاطرنشان کرد: بیکاری، اعتیاد روزافزون، طلاق و از هم پاشیدگی خانواده از مهمترین چالش‌هایی است که اکنون با آن روبه‌رو هستیم و با سانسور کردن هم این مشکلات حل نمی‌شوند بنابراین برای خشک کردن ریشه آنها باید مسائل معیشتی و اقتصادی کشور را درست کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی این 4 سال تلاش کردیم از ظرفیت احزاب نیز استفاده کنیم، ادامه داد: فضا را برای فعالیت احزاب ایجاد کردیم به طوریکه شخصیت‌های سیاسی بسیاری در مراسمات مختلف شرکت کردند این در حالی بود که یک مورد تنش را طی این 4 سال مشاهده نکردیم و کسی از چارچوب‌های نظام خارج نشد.

تعالی با بیان اینکه اقتصاد مهمترین اولویت برنامه‌هاست بنابراین احزاب در حوزه کمک به سرمایه‌گذاری ورود کنند، تصریح کرد: مهندسی یک جامعه سیاسی کار سختی است و اگر ما در آن دوران یک مصاحبه یا اظهارنظر ناپخته‌ای می‌کردیم تنش بزرگی در مرکز استان ایجاد می‌شد اما تلاش کردیم با برقراری تعادل هیچ‌گونه نگرانی در بین مردم ایجاد نکنیم.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های بوعلی و اکباتان با حجم دست‌فروشان بدون هیچ‌گونه مشکلی اجرا شد، اضافه کرد: همچنین در حوزه سیاسی در دو دوره انتخابات با وجود هزار نفر کاندیدا برای شورای شهر و با 400 ستاد انتخاباتی و 300 شعبه انتخاباتی در سطح شهر و روستاها کارها با آرامش پی‌گرفته شد و انتخابات را بدون تنش برگزار کردیم.

فرماندار همدان یادآور شد: 28 مرکز دانشگاهی با حدود 70 هزار نفر دانشجو و 21 تشکل دانشجویی و 48 نشریه دانشجو و 33 خوابگاه دانشجوی در این استان وجود دارد.

تعالی با بیان اینکه 8 هزار و 500 میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به این استان تخصیص یافته بود، خاطرنشان کرد: در زمینه عمرانی اقدامات خوبی مانند آزادراه همدان- ساوه، تکمیل بخش سوختگی بیمارستان بعثت، راه‌آهن تهران، پیشرفت در پروژه بیمارستان اکباتان و بیمارستان قلب فرشچیان و بیمارستان مهندسی شیمی همدان صورت گرفته است.

وی در پایان به پروژه‌های در دست اجرا در استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی ورودی ملایر، 26 پروژه مراکز بهداشتی شهری و 17 پروژه روستایی که 17 میلیارد برای آن تخصیص پیدا کرده است و تا کنون 12 مرکز افتتاح شده، پروژه استخر سرپوشیده قهاوند، چهارخطه قهاوند با 48 میلیارد که از اعتبارات ملی تدارک دیده شده و محور امامزاده محسن تا عید زیر بارترافیکی خواهد رفت.

مدیرکل دفتر بازرسی و سرپرست دفتر امور روستایی و عشایر استانداری همدان نیز گفت: در استان همدان هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی در مناطق روستایی و شهرک‌های صنعتی تخصیص داده شده است.

ظاهر پورمجاهد اظهار کرد: 640 میلیارد تومان اعتبار سیستم بهین‌یاب، 340 میلیارد تومان اعتبار فراگیر برای ایثارگری، مناطق محروم و دانش‌بنیان، 155 میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی، 40 میلیارد تومان بانک سینا، 10 میلیارد تومان بانک پارسیان و 120 میلیارد تومان در اختیار افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهدا است.

وی با بیان اینکه اگر در روستا و بخش و شهرستان‌ها نگاهی به دور و اطراف کنیم طرح‌های خوبی برای ایجاد اشتغال پیدا می‌کنیم، ادامه داد: در استان همدان نیاز به تغییر حرکت و نگرش داریم و باید مثل قبل عمل نکنیم.

پورمجاهد با تأکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال نیاز به تلاش جهادگونه داریم، اضافه کرد: با استفاده از امکانات موجود و ارتقاء طرح‌ها می‌توانیم به توسعه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه سیستم بانکی نباید سد ایجاد کند، ادامه داد: همه برای ایجاد اشتغال باید تلاش کنیم و به یاد داشته باشیم اگر برای من در سیستم اداری صندلی گیر آمده و شاغل هستم یک جوان بیکاری چشم و امیدش به کمک من است.

مدیرکل دفتر بازرسی و سرپرست دفتر امور روستایی و عشایر استانداری همدان با اشاره به اینکه طرح‌های خوب را در اولویت کارها قرار دهیم، یادآور شد: طرح‌های خوب برای خروج از بیکاری در استان همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر در امور نظم را رعایت کنیم می‌توانیم گره‌گشای مردم باشیم، اضافه کرد: کافی است که همه در هر جایگاهی که هستند، پای کار بیایند.

نماینده گروه مشاوران جوان فرماندار همدان نیز با بیان اینکه نخبه‌ها را باید باور کرد، گفت: نخبه قادر است سرنوشت کشور را آنچنان که مورد قبول همه است، تغییر دهد.

گل‌نسا عزیزی اظهار کرد: طبق ماده 110 منشور حقوق شهروندی، جوانان به عنوان مبارک‌ترین سرمایه ملی کشور علاوه بر سایر حقوق شهروندی از مشارکت کامل در تعیین سرنوشت جامعه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با استفاده از سازوکارهای قانون هستند.

وی بیکاری، اعتیاد، فقر و خودکشی در جوانان را باعث کُند شدن چرخه توسعه کشور اعلام کرد و افزود: بنابراین هر گونه تلاش در جهت رفع این موارد به معنای رفع موانع توسعه کشور است.

عزیزی با تأکید بر اینکه موفقیت در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی معرف بهبود حیات اجتماعی جامعه است، یادآور شد: مجموعه مشاوران فرماندار متشکل از نخبگان در همه عرصه‌ها است بنابراین برای ایجاد هم‌افزایی بین مدیران و فرماندار نیاز به این نخبگان است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار