مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: تا پایان آبان ماه امسال 32 میلیون دلار کالا به وزن 12 هزار تن از طریق گمرک همدان وارد شده که از نظر وزنی 31 درصد و از نظر ارزشی 99 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
کد خبر: ۵۳۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲ 08 December 2017
مدیرکل گمرک استان همدان از صادرات 23 میلیون دلاری کشمش از گمرک استان همدان خبر داد و گفت: صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است.

به گزارش فارس، جمال خشوعی اظهار کرد: در هشت ماهه امسال 95 میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان به سایر کشورها صادر شده که 11 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: کالاهای صادراتی از استان همدان 418 هزار تن وزن داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 25 درصد از این نظر کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: تا پایان آبان ماه امسال 32 میلیون دلار کالا به وزن 12 هزار تن از طریق گمرک همدان وارد شده که از نظر وزنی 31 درصد و از نظر ارزشی 99 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه گمرک استان همدان به دنبال تبدیل به مرکز واردات در غرب کشور است، عنوان کرد: کل واردات ازاین گمرک مواد اولیه و خطوط تولید بوده که در راستای حمایت از تولید و اشتغال است.

خشوعی با اعلام اینکه کشمش بیشترین صادرات را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در هشت ماهه امسال 23 میلیون دلار کشمش از گمرک ملایر به سایر کشورها صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته است.

وی درباره سایر اقلام عمده صادراتی از  گمرک همدان نیز گفت: در هشت ماهه امسال 6 میلیون دلار سفال، 12 میلیون دلار سیمان، 5 میلیون دلار سیب زمینی، چهار میلیون دلار شور و ترشیجات و 2 میلیون دلار گونی پلاستیکی از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: همدان ظرفیت‌های بالایی در زمینه صادرات کالا دارد که باید تلاش شود با تقویت صادرکنندگان و تامین زیرساخت‌های صادراتی این ظرفیت بالقوه را بالفعل کرد.

وی تصریح کرد: مسیر صادرات کالا برای تجار و صادرکنندگان می‌تواند هموارتر از وضعیت فعلی باشد ولی برای رسیدن به این وضعیت نیاز است تا دستگاه‌های موثر و ذینفع ورود پیدا کنند در غیر این صورت نمی‌توان انتظار رفع مشکلات و بهبود وضعیت صادرات همدان را داشت.

خشوعی عنوان کرد: گمرک استان همدان تمام تلاش خود را بر این داشته تا صادرکنندگان بدون دغدغه صادرات خود را انجام دهند و برای رضایت تجار اقداماتی از جمله راه‌اندازی پنجره واحد گمرکی، اعزام کارشناس به محل دپوی کالا و کاهش زمان ترخیص کالاهای وارداتی انجام داده است.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی همچون امور مالیاتی، تامین اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و بانک‌ها به گونه‌ای عمل کنند تا تجار و صادرکنندگان بیشتری میل و رغبت برای صادرات کالا از گمرک همدان داشته باشند.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار کرد: از سوی دیگر انتظار می‌رود تجار و صادرکنندگان استان همدان نیز تنها به بازار برخی کشورهای همسایه تکیه نکرده و نسبت به شناسایی و کشف بازارهای جدید و بکر اقدام کنند چراکه مابقی استان‌ها در تجارت با کشورهای همسایه گوی سبقت را از همدان ربوده‌اند و نیاز است بازارهای جدید صادراتی برای این استان ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار