شاهرخی با بیان اینکه کشور همگرایی بر مبنای اعتدال و عقلانیت و وحدت امور را اداره کرد و عبور از آن شرایط سخت ممکن نبود مگر با پای کار آمدن همه ظرفیت‌های کشور، اضافه کرد: نظام ما مردمی است و باید مردم در همه عرصه‌ها به صورت عملی و واقعی حضور داشته باشند بنابراین باید تلاش کنیم فضایی با نشاط و باز سیاسی که فرصت برابری برای همه گروه‌های سیاسی درون چارچوب‌های نظام باشد، ایجاد کنیم.
کد خبر: ۵۳۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 08 December 2017
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه هیچ دری را به روی فعالان سیاسی در گروه‌های مختلف نخواهیم بست، تصریح کرد: برای بهتر شدن وضعیت کنونی بهتر است تشکل‌های دانشجویی ایجاد شود و احزاب را به لحاظ کمی و کیفی حمایت کنیم.

به گزارش ایسنا، سیدسعید شاهرخی در شورای اداری شهرستان همدان، با گذری بر نزدیکی به 16 آذر( روز دانشجو) خاطرنشان کرد: در این روز شاهد حرکت منحصربفرد دانشجویان با شعار استکبارستیزی بودیم که حق‌طلبی و آزاداندیشی از جمله اهداف آن حرکت عظیم دانشجویان در سال 1332 بود.

وی با بیان اینکه نقش و حضور مردم در همه صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، اضافه کرد: بزرگ‌ترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران سرمایه اجتماعی است.

وی یادآورشد: هر قدر مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف بیشتر باشد و وحدت و ارتباطشان با مسئولان نزدیک‌تر باشد، سرمایه اجتماعی تقویت می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با اشاره به اهمیتی که قانون جمهوری اسلامی برای مردم قائل شده است، اظهار کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی اداره امور کشور با آراء مستقیم و غیرمستقیم مردم است.

وی با بیان اینکه 110 هزار نفر شورایی داریم که در شهر و روستاها و مناطق مختلف در حال تصمیم‌گیری و نظارت بر اجرای امور کشور هستند، خاطرنشان کرد: این دولت 4 سال پیش در شرایط سختی با وجود ایران‌هراسی‌هایی که دشمنان به وجود آورده بودند، کار خود را آغاز و با وجود تورم 42 درصدی و شرایط سخت اقتصادی توفیقات قابل ملاحظه‌ای را حاصل کرد.

شاهرخی با بیان اینکه کشور همگرایی بر مبنای اعتدال و عقلانیت و وحدت امور را اداره کرد و عبور از آن شرایط سخت ممکن نبود مگر با پای کار آمدن همه ظرفیت‌های کشور، اضافه کرد: نظام ما مردمی است و باید مردم در همه عرصه‌ها به صورت عملی و واقعی حضور داشته باشند بنابراین باید تلاش کنیم فضایی با نشاط و باز سیاسی که فرصت برابری برای همه گروه‌های سیاسی درون چارچوب‌های نظام باشد، ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ دری را به روی فعالان سیاسی در گروه‌های مختلف نخواهیم بست، تصریح کرد: برای بهتر شدن وضعیت کنونی بهتر است تشکل‌های دانشجویی ایجاد شود و احزاب را به لحاظ کمی و کیفی حمایت کنیم چرا که حضور احزاب در ارتقای سرمایه اجتماعی کمک جدی به دولت می‌ ‎ کند.

معاون سیاسی استاندار همدان با تأکید بر اینکه تقویت احزاب در برنامه‌ها است، یادآور شد: در حوزه اجتماعی مدیران از سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت کنند و توجه ویژه‌ای به جوانان و بانوان در عرصه‌های اجتماعی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه همه مدیران برای استفاده از فکر و اندیشه و خلاقیت جوانان بهتراست مشاوران جوان داشته باشند و اگر از این کار غفلت کنیم جفا کرده‌ایم، توجه به اصحاب رسانه را نیز مهم دانست و توصیه کرد: مدیران این بخش را ویژه ببینند چرا که هر قدر تعامل با اصحاب رسانه داشته باشیم برای شهر سودآور است، از آنجایی‌که اصحاب رسانه پل قوی ارتباطی مدیران و مردم هستند می‌توانند نقطه‌نظرات را به خوبی منعکس کنند.

شاهرخی از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) برای امنیت استان تشکر کرد و گفت: استان همدان از استان‌های امن کشور است.

وی در بخش پایانی سخنانش از احیای 300 واحد تولیدی تعطیل در استان خبر داد و گفت: 300 مورد از 600 واحد تولیدی که در استان همدان به علت رکود تعطیل شده بودند، به چرخه تولید بازگشتند.

شاهرخی با بیان اینکه به علت رکود نه تنها فرصت شغلی جدیدی ایجاد نشده بود بلکه برخی از واحدهای تولیدی تعطیل شده بودند، اظهار کرد: از تعداد 600 واحد تولیدی تعطیل، 300 مورد فعال شدند و مابقی در حال فعال شدن هستند.

مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان نیز گفت: 34 طرح شامل مسجد و مدرسه توسط بنیاد برکت در همدان احداث و بهره‌برداری شده است.

فرزاد تیموری اظهار کرد: تا کنون از طرف بنیاد برکت نسبت به تعهد تأمین اعتبار ساخت 54 مدرسه با 286 کلاس با تعهد مالی 231 میلیارد و 283 میلیون ریال اقدام‌های صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تا کنون چندین مدرسه در مجموع با 177 کلاس درس و با تعهد مالی 121 میلیارد و 289 میلیون ریال بهره‌برداری شده است.

تیموری با بیان اینکه از سوی بنیاد برکت نسبت به تعهد تأمین اعتبار 12 مسجد با زیر بنای یک هزار و 200 متر و با تعهد مالی 12 میلیارد ریال اقدام صورت گرفته است، تصریح کرد: در مجموع اجرای 66 طرح شامل مسجد و مدرسه از سوی بنیاد برکت آغاز شده که تا کنون 34 طرح بهره برداری و 32 طرح در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف اداره‌کل نوسازی اشاره کرد و یادآور شد: وظیفه این اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اماکن و طرح‌ها مربوط به آموزش و پرورش استان، کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان و سازماندهی و راهبری طرح‌های خیران و مشارکت‌های مردمی در همدان است.

تیموری از اجرای 285 طرح استانی، 63 طرح ملی و 13 طرح خیرساز مشارکتی خبر داد و با بیان اینکه هر ساله شاهد افزایش اعتبار این طرح‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: میزان اعتبار اداره‌کل نوسازی مدارس همدان در چهار سال گذشته 3.5 برابر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار سالجاری این اداره‌کل 504 میلیارد و 557 میلیون ریال و در قالب 258 طرح استانی تعریف شده است، تصریح کرد: 51 طرح این اداره‌کل در شهرستان همدان در حال اجراست که می‌توان به عنوان نمونه 15 طرح آموزشی، 16 طرح تجهیزاتی، 10 طرح ورزشی، 6 طرح اداری و چهار طرح فرهنگی را مثال زد.

وی با تأکید بر اینکه از محل اعتبارات ملی نیز طرح‌های آموزشی، ورزشی، استانداردسازی سیستم گرمایشی و تجهیزاتی در حال اجراست، یادآورشد: حدود 285 هزار دانش‌آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار