نماینده مردم ملایر؛
نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم تشریح کرد: اکثر سرداران شهید ما در جریان دفاع مقدس از صندلی‌های دانشگاه حرکت کرده و بافکر و اندیشه خود در سازمان‌دهی دفاع ما علیه رژیم صدام و پیروزی انقلاب نقش اثرگذاری را ایفا کردند.
کد خبر: ۵۳۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 08 December 2017
محمدکاظمی گفت: اکثر سرداران شهید ما در جریان دفاع مقدس از صندلی‌های دانشگاه حرکت کرده و بافکر و اندیشه خود در ساماندهی دفاع دما علیه رژیم صدام و پیروزی انقلاب نقش اثر گداری را ایفا کردند.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: محمدکاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه ملی ملایر اظهار داشت:جریان‌های دانشجویی از قبل از انقلاب تاکنون افت‌وخیزهای زیادی داشته و زمان آن است که باهم و در کنار هم باشیم.

به‌عنوان کرد: امروز بیش از گذشته وحدت خود را در مقابل مثلث شوم واشنگتن، ریاض و تلاویو  که هر بار برای ما توطئه‌ای جدید را رقم می‌زنند، حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: دانشجویان ما در جریان نهضت سال ۵۷ از سال ۴۱ تا زمان پیروزی انقلاب در حمایت از امام (ره) نقش بی‌بدیلی داشتند و پس از اعطای دکترای افتخاری به معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در زمان رژیم پهلوی، تاب این تحقیر را نداشتند.

کاظمی بابیان اینکه دانشجویان را نثار خون خود حرکت دانشجویی را استمرار بخشیدند، افزود: دانشجویان و مبارزان دانشگاهی ما در طول حکومت پهلوی بیشترین زندانی سیاسی را داشتند و در سازمان‌دهی مبارزات علیه رژیم پهلوی نقش تعیین‌کننده ایفا کردند.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب، دانشجوی ما اثبات کرد نه تنها در مقابل آزادی و حقوق مردم، بلکه در مقابل تجاوز بیگانگان نیز ایستادگی خواهد کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم تشریح کرد: اکثر سرداران شهید ما در جریان دفاع مقدس از صندلی‌های دانشگاه حرکت کرده و بافکر و اندیشه خود در سازمان‌دهی دفاع ما علیه رژیم صدام و پیروزی انقلاب نقش اثرگذاری را ایفا کردند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار دانشگاه و دانشگاهیان در جریان سازندگی اطهار کرد: پس از پیروزی انقلاب به‌تناسب افزایش علمی و فضای دانشگاهی، نتوانستیم برای نسل جوان و فرهیخته شغل ایجاد کنیم.

کاظمی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب افزود:  من از جریان‌های دانشگاهی منتصب به اصول‌گرایی می‌خواهم از من دعوت کنید تا در جمع شما حضور پیدا کنم و باهم صحبت کنیم، من اهل منطق و استدلال هستم.

کاظمی اظهار امیدواری کرد و گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب باید در محیط دانشگاه کنار هم بنشینیم، باهم صحبت کنیم و یکدیگر را تحمل‌کنیم.

وی تأکید کرد: دانشگاه علاوه بر اینکه مهد سیاست است، مهد علم نیز است و این عنصر ذی‌قیمت را باید به جامعه منتقل کنیم، چراکه اساسی‌ترین عنصر توسعه در هر کشور توسعه انسانی است و این توسعه حاصل حرکت دانشگاه است.

نماینده ادوار ملایر با اشاره به بروز بی‌مهری و تک‌صدایی‌ها در دانشگاه و ستاره‌دار شدن دانشجویان در دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: امروز باید با برخی ساختارشکنی‌ها در کشور برخورد شود و از قوه قضاییه درخواست می‌کنم پرونده اتهامات احمدی‌نژاد را رسیدگی کند.

کاظمی ادامه داد: با توجه به اینکه پرونده معاون اول رئیس‌جمهوری دولت نهم و دهم را من رسیدگی کردم، اگر قوانین اجازه دهد حاضرم عادلانه پرونده احمدی‌نژاد را نیز رسیدگی کنم.

وی یادآور شد: در طول هشت سال دولت نهم و دهم بالاترین درآمد نفتی را داشتیم، حاصل دلارهای بادآورده نفتی مسکن مهر شد که بر سر مردم فروریخت و احمدی‌نژاد باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد.

کاظمی یادآور شد: با متحول‌شدن دانشگاه ملایر و جذب اعتبارات و امکانات برای این دانشگاه در سفر دکتر نوبخت به ملایر در دولت یازدهم، ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی دانشگاه گرفتیم.

وی اضافه کرد: با اخذ ۲ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مهمانسرای دانشگاه و تلاش برای درمان مجانی دانشجویان، ما از مسائل رفاهی دانشگاه غافل نیستیم و با توجه به حساس بودن شرایط کشور، امیدواریم مجلس و فراکسیون فعال و پرکار امید بتواند در این مدت باقیمانده گام‌های مؤثری بردارد.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار