فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه از 221 اثر تاریخی و گردشگری تویسرکان 67 اثر به ثبت رسیده است، بیان کرد: از این تعداد 32 اثر در بخش مرکزی و 35 اثر در بخش قل‌قل رود است.
کد خبر: ۵۳۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 06 December 2017
فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه ۲۲۵ هزار نفر امسال از اماکن تاریخی و گردشگری تویسرکان بازدید کردند، گفت: ۶۷ اثر از ۲۲۱ اثر تاریخی تویسرکان به ثبت رسیده است.

به گزارش تسنیم، حبیب مومیوند  در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان با یک هزار و 556 کیلومترمربع مساحت دارای 101 هزار و 700 نفر جمعیت است، اظهار داشت: روند کاهش جمعیت در شهرستان در سال‌های گذشته زیاد بود اما در دولت یازدهم با اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری متوقف شده است.

وی با بیان اینکه 48 درصد از جمعیت شهرستان تویسرکان شهری و 52 درصد روستایی است، افزود: نیمی از مردم شهرستان تویسرکان در روستاها زندگی می‌کنند.

مومیوند با تأکید بر اینکه شهرستان تویسرکان دارای 221 اثر است، تصریح کرد: از این تعداد 164 اثر در بخش مرکزی و 57 اثر در بخش قلقلرود است.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه از 221 اثر تاریخی و گردشگری تویسرکان 67 اثر به ثبت رسیده است، بیان کرد: از این تعداد 32 اثر در بخش مرکزی و 35 اثر در بخش قل‌قل رود است.

مومیوند با بیان اینکه آرامگاه حیقوق نبی، مسجد جامع سرابی و غیره از جمله آثار تاریخی تویسرکان است، عنوان کرد: بازار تاریخی تویسرکان نخستین بازار سرپوشیده است که در دوره صفویه در استان همدان احداث شده است.

وی با تأکید بر اینکه بر مراکز اقامتی شهرستان تویسرکان ابراز کرد: عملیات احداث هتل فاران تویسرکان به 60 تخت در حال انجام است که می‌تواند یکی از هتل‌های خوب استان باشد.

فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه تعدادی مجوز راه‌اندازی مراکز اقامتی برای شهرستان صادر شده است، بیان کرد: در صورت به نتیجه رسیدن این اقامتگاه‌ها مشکلی در پذیرش و اقامت گردشگران و مسافران ایجاد نمی‌شود.

مومیوند در خصوص بازسازی بناهای تاریخی در تویسرکان بیان کرد: بازسازی کاروان‌سرای فرسفج با 200 میلیون تومان، خانه دکتر اقتداری، مدرسه شیخ علی‌خان زنگنه، خانه معصومی و غیره در این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه یک اتفاق نظر جمعی در تویسرکان برای پذیرش گردشگران وجود دارد، ابراز کرد: جلساتی با سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی در راستای جذب و پذیرش گردشگر در شهرستان برگزارشده است.

فرماندار شهرستان تویسرکان با تأکید بر اینکه پنج طرح حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی در تویسرکان معرفی شده است، اظهار داشت: این طرح‌ها نیازمند 11 میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم به تصویب برسد.

مومیوند با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده خان گرمز از نظر گردشگری، حیات‌وحش و منابع طبیعی منطقه‌ای جذاب در راستای جذب گردشگر است، تأکید کرد: دو روستای گشانی و اشتران روستای هدف گردشگری در شهرستان تویسرکان است که بنیاد مسکن در این روستاها اقدامات عمرانی برای احیا بافت روستایی انجام داده است.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که شاهد افزایش ورود گردشگران در ایام نوروز به شهرستان تویسرکان بودیم، گفت: در سال 93 تعداد گردشگران در این شهرستان 64 هزار نفر و این آمار در نوروز امسال به 110 هزار رسیده بود.

فرماندار شهرستان ملایر با تأکید بر اینکه در نوروز سال 93 تعداد 700 هزار گردشگر و مسافر در تویسرکان اسکان داشتند، که این آمار در نوروز امسال به بیش از 3 هزار نفر رسید، عنوان کرد: این آمار نشان می‌دهد که تویسرکان ظرفیت افزایش و جذب گردشگر را دارد.

مومیوند با اشاره به اینکه در نوروز امسال 225 هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری تویسرکان بازدید کردند، بیان کرد: بیشترین بازدیدها از آرامگاه میر رضی، حیقوق نبی و موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تویسرکان به عنوان شهر جهانی گردو مطرح و مشخص شده است، اظهار داشت: نشان جغرافیایی مبل و منبت نیز به تویسرکان ارائه شده است.

فرماندار شهرستان ملایر با تأکید بر اینکه تویسرکان دارای 4 هزار و 700 کارگاه مبل و منبت است، تصریح کرد: طرح گلریز اشترمل تویسرکان در سطح کشور بی‌نظیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار