حجت‌الاسلام دشتکی یادآور شد: باید حداقل ۵۵۰ ستاد مردمی بزرگداشت دهه فجر در روستا‌ها و شهرهای استان تشکیل شود، برنامه ریزی جهت استفاده از رسانه‌‌ها و فضای مجازی و جهت دهی آنها برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های دهه فجر و توجه جدی به مبانی اجتماعی و جامعه سازی اسلامی از دیگر مهمات قابل اجرا در برنامه‌های این ایام است.
کد خبر: ۵۳۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 05 December 2017
گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: نیاز امروز نظام جمهوری اسلامی حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است که مهترین ویژگی این تمدن همراه بودن با فرهنگ عاشورایی و مهدوی است و یکی از ابزار‌های نیل به این مهم کمیته‌های قرآنی است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی دشتکی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، دوشنبه، ۱۳ آذرماه در اولین جلسه کمیته‌های قرآنی، انجمن‌ها، هیئات و کانون‌های اسلامی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان همدان اظهار کرد: اساس و محور اصلی دین مبین اسلام، حضور پیامبر اکرم(ص) است.

وی افزود: میلاد پیامبر اکرم(ص) بشریت را از انحراف و انحطاط نجات و به سوی سعادت و خوشبختی رهنمون کرد، برکاتی که به واسطه اسلام به ویژه اهل بیت(ع) به ارمغان آمده است لا تحصی است.

حجت‌الاسلام دشتکی اضافه کرد: اگر قرآن و عترت نبود بشریت همچنان در انحرافی بزرگ باقی می‌ماند حتی در وضعیتی بدتر از چهارپایان، اما جایگاه والای امروزی بشر به برکت این دو گوهر ارزشمند است، امروز انقلاب و نظام اسلامی چراغ راه سعادت و هدایت بشر است حال آنکه خار چشم است برای دشمنان.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: این چراغ راه به برکت مکتب امام صادق(ع) و شاگردان ایشان در جامعه نهادینه شده است که حوزه‌های علمیه یکی از برکات مکتب این امام همام است و یکی از خروجی‌های این حوزه‌های علمیه امام خمینی(ره) است که با تمام وجود در برابر طاغوت و ظلم ایستادگی و در پایان با ایثارگری‌‌های مردم و خون شهدا این انقلاب را به پیروزی رساند.

وی ابراز کرد: عصاره وظایف و اصول انسانی در نظام‌های توحیدی توسط انبیاء الهی، پیامبر اکرم(ص) و سپس اولیا و معصومین تبیین شد که بر اساس نهادینه گی فکری و اندیشه ای این بزرگوران در جامعه، چراغ هدایت بشریت پس از آنها به امام(ره) رسید.

حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است با فرهنگ عاشورایی و مهدوی امکان پذیر است

حجت‌الاسلام دشتکی اظهار کرد: خدمت به مردم عبادت است اما کار نظام در صورتی به سرانجام خواهد رسید که بتوان دنباله رو امام (ره) و شهدا بود، نیاز امروز نظام جمهوری اسلامی حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است که مهترین ویژگی این تمدن همراه بودن با فرهنگ عاشورایی و مهدوی است و یکی از ابزار‌های نیل به این مهم، کمیته‌های قرآنی است، بی شک تمدنی مایه سعادت بشر خواهد بود که این دو فرهنگ را به خوبی در خود گنجانده باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: کمیته‌های قرآنی ستاد دهه فجر باید برنامه‌ها و سیاست گذاری‌های خود را ابتدا برای نخبگان، مسئولین و مردم تبیین کنند، همچنین تبیین تفاوت مبنایی نظام اسلامی نسبت به دیگر نظام‌ها از مهمترین کارهایی است که این مجموعه باید در دستور کار خود قرار دهد.

وی یادآور شد: هدف انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی(ره) ، قرآن و عترت بود لذا باید تفاوت مبنایی انقلاب و نظام اسلامی برای همگان تبیین شود تا مردم بتوانند در پیشبرد اهداف نظام حضوری موثر داشته باشند، تشکیل ستاد‌های مردمی دهه فجر در شهر‌ها و روستا‌ها و محلات و مساجد از دیگر موضوعات مهم در این ایام است.

ضرورت تشکیل ۵۵۰ ستاد مردمی بزرگداشت دهه فجر

حجت‌الاسلام دشتکی یادآور شد: باید حداقل ۵۵۰ ستاد مردمی بزرگداشت دهه فجر در روستا‌ها و شهرهای استان تشکیل شود، برنامه ریزی جهت استفاده از رسانه‌‌ها و فضای مجازی و جهت دهی آنها برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های دهه فجر و توجه جدی به مبانی اجتماعی و جامعه سازی اسلامی از دیگر مهمات قابل اجرا در برنامه‌های این ایام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید دستاورد‌های انقلاب باید مورد توجه قرار گیرد گفت: خوداتکایی و استقلال و آزادی واقعی ایران در جهان بی نظیر است و این جمهوری توحیدی و اسلامی ایران است که باعث حرکت الگویی نظام جهان شده است لذا توجه به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در برنامه‌های دهه فجر امری الزامی است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن ناامیدی مردم ایران نسبت به آینده این کشور است افزود: امید آفرینی ملت شریف ایران، خود اتکایی، ظلم ستیزی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از مهمترین مباحث برنامه‌های دهه فجر باشد.

حجت‌الاسلام دشتکی عنوان کرد: ۳ هزار و ۳۰۰ عنوان برنامه در ایام الله دهه فجر توسط دو کمیته قرآنی و انجمن‌ها، کانون‌های اسلامی و هیئات مذهبی برگزار می‌شود که در این بین هزار و ۵۰۰ مسجد، ۲۵۰ موسسه و خانه قرآن، ۶۰۰ هسئت مذهبی، ۶۰ کانون فرهنگی تبلیغی و ۹۰۰ مبلغ در اجرای برنامه‌های تلاش خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار