داور آلمانی این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: تاکنون تجربه نکرده بودم برای فستیوال کودک و نوجوان با این تبلیغات در سطح شهر اطلاع‌رسانی شود. حضور بچه‌ها، والدین و همراهان به شکل گسترده برای تماشای نمایش نشان می‌دهد ملت تئاتر دوستی دارید.
کد خبر: ۵۳۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 05 December 2017
هنینگ فان گاف با بیان اینکه برقراری ارتباط بین هنرمندان و تماشاگران بعد از اتمام نمایش لازم است گفت: حضور پرشور همدانی‌ها در سالن‌های تئاتر نشانه علاقه‌مندی ایرانی‌ها به هنر است.

به گزارش تسنیم؛ هنینگ فان گاف با ابراز خرسندی از حضور در همدان اظهار داشت: نمایش‌هایی که تاکنون تماشا کردم شامل تئاتر عروسکی، بازی بچه‌ها، پرداختن به داستان‌های قدیمی، جدید و مدرن می‌شد و کارها تفاوت زیادی با هم داشتند.

وی با بیان اینکه چند وجهی شدن تئاتر کودک و نوجوان در ایران نمایان است گفت: لازم است هنرمندان بیشتر به دغدغه‌های اجتماعی در نمایش‌ها بپردازند و معظلات اجتماعی را به صورت هنری نقد کنند نه اینکه فقط داستان بگویند.

فان گاف با ابراز رضایت از برنامه‌ریزی منسجم جشنواره در بخش‌های مختلف عنوان کرد: مردمی بودن جشنواره تئاتر تأثیر بسیار زیادی بر من گذاشته است.

داور آلمانی این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بیان کرد: تاکنون تجربه نکرده بودم برای فستیوال کودک و نوجوان با این تبلیغات در سطح شهر اطلاع‌رسانی شود. حضور بچه‌ها، والدین و همراهان به شکل گسترده برای تماشای نمایش نشان می‌دهد ملت تئاتر دوستی دارید.

وی جشنواره را محل تلاقی تجارب هنرمندان دانست افزود: امیدوارم گروه‌های هنری و هنرمندان این اشتیاق مخاطب را به فال نیک بگیرند و در راستای بالابردن کیفیت نمایش‌ها قدم بردارند.

فان گاف تصریح کرد: در رویدادهای بین‌المللی هنرمندان کشورهای مختلف با هم روبرو می‌شوند. فستیوال همیشه محل تلاقی تجارب آرا، صحبت کردن درباره فرهنگ‌ها است و هر شخص می‌تواند یاد بگیرد و هنرش را به جلو ارتقا دهد. 

با دیگران دوست شود و برای صلح عمومی که بسیار مهم است حرکت‌های مهمی انجام دهند.

وی با ابراز تاسف از این که پس از اجراها ارتباطی بین تماشاگر، کارشناسان با هنرمندان رخ نمی‌دهد، اظهار داشت: معتقدم پس از پایان نمایش متخصصان و کارشناسان حاضر در سالن باید با گروه نمایشی به تبادل نظر بپردازند و در رابط با کار نحوه تمرین، سرمایه‌گذاری و تشکیل گروه صحبت کنند ضمن اینکه با تماشاگر گفت‌وگویی داشته باشند تا از تاثیر نمایش بر آن‌ها آگاهی یابند.

فان گاف عنوان کرد: این موارد شاید به ظاهر معمولی بیاید ولی نکات آموزشی زیادی در آن نهفته است، هنرمندان باید همدیگر را درک کنند و صدایشان به گوش یکدیگر برسد.

فان گاف هدف نهایی هر جشنواره‌ای را دیده شدن هنرمندان دانست و افزود: هیجان دارم در اختتامیه جشنواره بدانم برندگان خوشبخت چه افرادی هستند و خوشحالم خاتمه این رویداد با قدردانی از هنرمندان پایان می‌یابد. 

هنینگ فان گاف متولد 6 ماه مارس 1954 در شهر هامبورگ آلمان است. او به عنوان دستیار کارگردان در تئاترهای کودک مرکزتئاترجمهوری فدرال آلمان در فرانکفورت مشغول به فعالیت است. فان گاف فارغ‌التحصیل رشته تاریخ وادبیات آلمانی هامبورگ بوده و ازسال 1981 تا 1989 درمرکز تئاترشهرهای کوبورگ، آسنابورک و برِمن به عنوان نمایشنامه‌نویس حضور داشته است. 

این هنرمند برای ارتقای نمایشنامه‌نویسی و روابط بین‌المللی در حیطه تئاترکودک و نوجوان تلاش می‌کند. او همچنین عضو هیئت مدیره و از داوران موسسه تئاتر گوته است.

هنینگ فان گاف در سال 1995 «جامعه اروپای متاثر» را برای ارتقا نمایش‌نامه‌‌نویسان جوان اروپایی بنیان‌گذاری کرد و تاکنون کتاب‌های مختلفی را با محتوای ادبیات نمایشی برای کودکان به چاپ رسانده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار