معاون استاندار همدان گفت:در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی با همکاری دیگر نهادهای مربوطه بایدبه تقویت باورهای دینی مردم به‌ویژه دانش آموزان بپردازیم، چراکه تقویت باروهای دینی در کنار رشد علمی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۵۳۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ 05 December 2017
معاون استاندار همدان گفت:در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی با همکاری دیگر نهادهای مربوطه بایدبه تقویت باورهای دینی مردم به‌ویژه دانش آموزان بپردازیم، چراکه تقویت باروهای دینی در کنار رشد علمی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش تسنیم، سعید شاهرخی در شورای آموزش‌وپرورش همدان اظهار داشت: پایه و اساس تحکیم و تقویت جامعه و همچنین توسعه همه‌جانبه کشور ارتباط مستقیم با آموزش‌وپرورش دارد به همین دلیل همه باید نسبت به این موضوع توجه کنند.

وی درباره پیشنهادت ارائه‌شده برای تغییر کاربری برخی املاک آموزش‌وپرورش افزود: ما در شورای آموزش‌وپرورش باید کلیات این طرح را بررسی و تصویب کنیم چراکه کارهای کارشناسی در کارگروه‌ها و کمیسیون ماه 5 انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم دیگر شهرستان‌ها نیز با توجه به نیازها و ارزش‌افزوده‌ای که این قبیل املاک با خود به همراه می‌آورند د در قالب دستورالعمل، مکان‌های پیشنهادی خود را برای تغییر کاربری ارائه دهند.

وی درباره لزوم پرداختن به آسیب‌های اجتماعی نیز ابراز کرد: در اینکه اساسی‌ترین رکن هر جامعه نیروهای انسانی آن هستند شکی نیست به همین دلیل است که وزارت کشور در اقدامی جسورانه در این حوزه مطالعاتی انجام داده و واقعیت‌هایی را بیان کرد.

شاهرخی عنوان کرد: ما باید به سرمایه اجتماعی به‌عنوان اصلی‌ترین داشته‌های خود در جامعه توجه کنیم که یکی از خاستگاه‌های مهم آن آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان همدان به‌تنهایی یک جامعه یک‌میلیونی را تحت پوشش خود قرار داده است، گفت: ما باید برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ها را منسجم کرده و یکپارچه در این مسیر گام برداریم چراکه در بسیاری از عرصه‌های اجتماعی زنگ خطر به صدا درآمده است.

معاون استاندار همدان تأکید کرد: طرح‌های پیشنهادی در این عرصه باید عملیاتی و اثربخش باشند، بنابراین با همکاری دیگر نهادهای مربوطه به تقویت باورهای دینی مردم به‌ویژه دانش آموزان بپردازیم چراکه تقویت باروهای دینی در کنار رشد علمی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای برنامه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در اختیار استان قرارگرفته است هرچند علاوه بر آن اگر طرح مناسبی نیز در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی ارائه شود ظرفیت استفاده از منابع ملی نیز وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار