رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی ادامه داد: محدودیتی برای تجهیز خانه های ورزش روستایی نداریم اما توسعه زیرساخت های ورزشی تمام روستاهای کشور در حال حاضر غیرممکن است.
کد خبر: ۵۳۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱ 04 December 2017
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: تجهیز یک هزار خانه ورزشی در مناطق روستایی کشور مدنظر است و باید از اماکن بلااستفاده برای ایجاد خانه ورزش روستایی بهره گرفته شود.

به گزارش مهر، غلامرضا جعفری؛ در نشست مجمع سالیانه هیئت ورزش‌های روستایی و بازی های بومی و محلی استان همدان اظهار داشت: ورزش دانش آموزی نقش مهم وتاثیر گذاری در پیشرفت ورزش روستایی دارد و امسال با همکاری آموزش و پرورش به دنبال تقویت ورزش همگانی در روستاها و شناسایی استعدادهای ورزش دانش‌آموزی هستیم.

وی با بیان اینکه استعدادهای درخشان روستاها برای ارتقا و پیشرفت حمایت می‌شوند، افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاری میان فدراسیون و آموزش و پرورش راهکاری برای پررنگ کردن ورزش در روستاها است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با اشاره به پیگیری های این فدراسیون درخصوص بیمه ورزشکاران گفت: بیمه ورزشکاران روستایی و بازی‌های محلی از موضوعات مهمی است که با تلاش متعدد در دستور کار فدراسیون قرار گرفت و ثبت نام ورزشکاران این فدراسیون به صورت اینترنتی انجام شد.

جعفری در ادامه گفت: تجهیز خانه های ورزشی در مناطق روستایی در اولویت است تا بتوانیم آمار کمی و کیفی این ورزش را افزایش دهیم و انتظار داریم ورزش روستایی در زندگی مردم تاثیرگذاری ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: باید اماکن بلا استفاده برای ایجاد خانه ورزش روستایی شناسایی شود و با ایجاد این خانه ها رابط ورزش روستاها مسئول خانه های ورزش شده و از این پس مسابقات بین خانه های ورزش برگزار می شود.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی ادامه داد: محدودیتی برای تجهیز خانه های ورزش روستایی نداریم اما توسعه زیرساخت های ورزشی تمام روستاهای کشور در حال حاضر غیرممکن است.

وی افزود: مناطق روستایی آسیب پذیر هستند و باید در طول سال نیز به آنها برای فراهم کردن اوقات فراغت توجه ویژه ای کرد و تنها نگاه هیئت نیز به روستا ها نباشد بلکه جامعه عشایری را نیز در بر می گیرد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های محلی کشور ادامه داد: توسعه ورزش نیازمند سرمایه گذاری است که دولت و بخش خصوصی باید در این مسیر ورود کند و ورود سرمایه گذاران در حوزه ورزش بسیار ضروری است و نقش مهمی در توسعه این بخش دارد.

وی با اشاره به پیشرفت های ورزش روستایی در همدان افزود: استان همدان با حمایت از فعالیت های ورزش روستایی استعدادهای خوبی را در رشته های مختلف ورزشی شناسایی کرده است.

وی با اشاره به لزوم توسعه و ارتقای ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی در همدان گفت: باید با تعامل بیشتر بین اعضای هیئت زمینه‌ساز پیشرفت این ورزش باشیم.

جعغری در پایان عنوان کرد: تمام افرادی که در این مجمع حضور دارند درباره ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی تصمیم‌گیرنده هستند و باید برای اداره بهتر هیئت و فدراسیون پیشنهادهای سازنده خود را ارائه دهند.


   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار