مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه شهرستان ملایر تعداد یک هزار و 549 فرصت شغلی را از مجموع تعهد اعلام شده برای این شهر را در سامانه رصد ثبت کرده است تصریح کرد: ملایر با ثبت این تعداد اشتغال در سامانه رصد 25 درصد اشتغال محقق شده استان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۳۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 04 December 2017
مدبرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال فراگیر به ملایر اختصاص یافت.

به‌گزارش تسنیم احمد توصیفیان در کارگروه اشتغال وسرمایه‌گذاری شهرستان‌ اظهار داشت:از مجموع کل تسهیلات اختصاص یافته در حوزه مشاغل خانگی تاکنون مبلغ 9 میلیارد تومان به استان و بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به شهرستان‌ ملایر تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه میزان تعهد سهمیه اشتغال استان برای امسال تعداد 19 هزار و 980 نفر اعلام شده است تصریح کرد: از این تعداد 3 هزارو 364 فرصت شغلی اعلام شده است.

توصیفیان با تاکید بر اینکه برش دستگاهی، نرخ بیکاری، ظرفیت‌های اقتصادی و سایر آیتم‌های تعیین شده میزان سهمیه اشتغال اعلام شده برای هر استان و شهرستان در نظر گرفته شده است گفت: از میزان تعهد اشتغال استان تعداد 11 هزار و 890 شغل توسط دستگاه‌های اجرایی اعلام شده‌ و از این میزان حدود 6 هزار شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه شهرستان ملایر تعداد یک هزار و 549 فرصت شغلی را از مجموع تعهد اعلام شده برای این شهر را در سامانه رصد ثبت کرده است تصریح کرد: ملایر با ثبت این تعداد اشتغال در سامانه رصد 25 درصد اشتغال محقق شده استان را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه مبل و‌ منبت و صنایع دستی و کشاورزی مهمترین ظرفیت ملایر برای ایجاد اشتغال در این شهر است افزود: اگر روند ثبت آمار اشتغال این شهرستان در سامانه رصد  ادامه یابد تا پایان سال میزان اشتغال ثبت شده ملایر به 2 هزار شغل می‌رسد.

توصیفیان با تاکید بر اینکه سهمیه استان همدان در حوزه کارورزی تعداد 4 هزار و 860 مورد اعلام شده است تصریح کرد: از این‌میزان سهمیه شهرستان ملایر 874 مورد است که در این راستا در استان و شهرستان ملایر خیلی خوب عمل نشده است و باید به دنبال راهکار و بستری برای توجیه مردم در این زمینه باشیم .

وی اختصاص مبلغ 1.5 میلیارد دلار در راستای ایجاد اشتغال در روستا‌ها را از دیگر اقدامات مطلوب دولت دانست و عنوان کرد: ضروری‌است برای استفاده از هر کدام از تسهیلات اعلام شده در زمینه اشتغال یک کمیته تخصصی تشکیل شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان‌کرد: برای اشتغال فراگیر در کشور مبلغ 12 هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است که از این میزان سهمیه استان همدان 340 میلیارد تومان و برای شهرستان ‌ملایر 57 میلیارد تومان اعلام شده است.

توصیفیان با تاکید بر اینکه 34 درصد جمعیت شهرستان ملایر جمعیت روستایی بوده و این شهر بعد از شهرستان رزن بیشترین جمعیت روستایی را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: با توجه به رشته‌های اولویت‌دار در این شهر یک هفتم از تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی را به ملایر اختصاص می‌دهیم .

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از مرتفع شدن مشکل وثیقه روستائیان در اخذ تسهیلات با پیگیری استاندار همدان خبر داد و افزود: روستانشینان می‌توانند برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی سند منازل، زمین‌کشاورزی، سند ماشین‌آلات کشاورزی ، واحد‌های دامپروری و غیره را به بانک ارائه دهند.

وی مبل و‌ منبت، گیاهان‌دارویی، حوزه آی‌تی، ترشیجات و شوریجات،ساخت زیور‌آلات و‌ جواهر ، گردشگری و غیره را از جمله رشته‌های اولویت‌دار استان برای اختصاص تسهیلات اشتغالزایی دانست و افزود: در شهرستان ملایر مبل و ‌منبت و صنایع دستی از رشته‌های دارای مزیت و اولویت دریافت تسهیلات اشتغالزایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار