کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری آزمون پاياني حفظ جزء ۳۰ قرآن ویژه دوره‌ تربیت معلم پیش دبستانی قرآن کريم در ملایر، ادامه داد: در اين دوره، ۸۶ مربي قرآن در آزمون پایانی حفظ ۳۰ قرآن کریم، مورد ارزيابي قرار گرفتند.
کد خبر: ۵۳۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 04 December 2017
کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر اعلام کرد: آزمون پاياني روش تدريس دوره‌ ترجمه و مفاهيم قرآن کريم در ملایر برگزار می شود. 

به گزارش ایکنا؛ ایرج یارمحمدی کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در اين آزمون، ۳۵ مربي آموزش‌ديده با تدريس کتاب ترجمه و مفاهيم قرآن کريم تأليف استاد مسعود وکيل توسط یکی از ممتحنین برجسته استان همدان مورد ارزيابي قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان پس از تأييد ممتحنين و کسب حدنصاب نمره‌ قبولي، گواهي پايان دوره دريافت خواهند کرد، افزود: شرکت‌‌کنندگان در اين دوره در ۷۰ جلسه‌ آموزشي اصول و قواعد روش تدريس ترجمه و مفاهيم، آشنايي با اخلاق معلمي، آشنايي با تفاسير، آشنايي با ترجمه و مفاهيم سطح ۴، آشنايي با تفسير جزء نخست قرآن و آشنايي با صرف و نحو کاربردي را فراگرفتند.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: شناسايي نيروهاي مستعد و تربيت آنان برای تدريس در كلاس‌هاي آموزش مفاهيم قرآن و دوره‌هاي آموزشي كوتاه‌‌مدت ترجمه و تفسير و خودكفايي آموزشي در راستاي تحقق و اجراي بخش آموزش مفاهيم نهضت قرآن‌‌آموزي از جمله اهداف اين دوره‌ آموزشي است.

کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برگزاری آزمون پاياني حفظ جزء ۳۰ قرآن ویژه دوره‌ تربیت معلم پیش دبستانی قرآن کريم در ملایر، ادامه داد: در اين دوره، ۸۶  مربي قرآن در آزمون پایانی حفظ ۳۰ قرآن کریم، مورد ارزيابي قرار گرفتند.

وی یادآور شد: شرکت‌کنندگان در اين دوره روش تدریس آموزش عمومی قرآن پیش دبستانی، مبانی نظری آموزش قرآن و مفاهیم دینی به کودکان، روانشناسی تربیتی و رشد کودک، مهارت‌های تدریس و حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم را فراگرفتند.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: شناسايي نيروهاي مستعدو تربيت آنان برای تدريس در كلاس‌هاي پیش‌دبستانی و مهدها و خودكفايي آموزشي در راستاي تحقق و اجراي آموزش قرآن به کودکان ۴ تا ۷ سال از جمله اهداف اين دوره‌ آموزشي است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری کلاس تخصصی تجوید ویژه دوره‌ تربیت معلم تجوید قرآن کريم خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان و کمبود نیروی متخصص در زمینه تجوید قرآن کریم، دوره تربیت معلم تجوید قرآن کریم برای تأمین نیروی مورد نیاز برای تدریس این رشته قرآنی در این شهرستان برگزار شد.

یارمحمدی افزود: بعد از اطلاع‌رسانی در سطح شهرستان و برگزاری آزمون ورودی، تعداد ۳۰ نفر موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی در آزمون ورودی شدند و شرایط حضور در دوره تربیت معلم تجوید قرآن کریم را پیدا کردند .

وی روش تدريس تجويد تكميلی قرآن كريم، فنون معلمی و روانشناسی تربيتی، آشنايی با علوم قرآنی، اخلاق و تربيت اسلامی(اخلاق معلمی) و احكام عمومی و قرآنی را از دروس این جلسات آموزشی برشمرد و گفت: شرکت‌کنندگان در پايان پس از موفقيت در آزمون‌های پايانی ضمن اخـذ گواهينامـه مربوطه به‌عنوان معلمان دوره‌های آموزشی قرائت قرآن ‌كريم(سطوح ۳ تا ۵ بخش تجويد) در دارالقرآن الكريم ادارات‌كل تبليغات اسلامی استان و مؤسسات و مراكز قرآنی مردمی و ... به تدريس خواهند پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار