کارگردان نمایش "پنجه طلا" با بیان اینکه امیدواریم سطح کیفی نمایش‌ها امسال در جشنواره بهتر از سال‌های گذشته باشد، معتقد است با یک مدیریت خوب و یکپارچه می‌توان این هنر فاخر را به سطح مطلوب در همدان برسانیم.
کد خبر: ۵۳۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 02 December 2017
کارگردان نمایش "پنجه طلا" گفت: با مدیریت خوب و یکپارچه می توان تئاتر را به سطح مطلوبی در همدان رساند.

به گزارش فارس، نمایش "پنجه طلا" به کارگردانی محسن پورقاسمی امروز در نخستین روز از بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان در سانس صبح و دو سانس بعد از ظهر در همدان به روی صحنه رفت.

در این نمایش که به گویش همدانی اجرا شد 20نفر ازهنرمندان همدانی شامل 11 عروسک‌گردان و 9 نفر به عنوان عوامل اجرایی در این نمایش ایفای نقش کردند.

کارگردان نمایش "پنجه طلا" در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 28 سال است که در عرصه تئاتر و نمایش صحنه فعال است، می‌گوید: امسال برای ششمین سال متوالی با نمایش "پنجه طلا" در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شرکت می‌کنم.

محسن پورقاسمی در خصوص موضوع این نمایش می‌افزاید: موضوع "پنجه طلا" در واقع به تصویر کشیدن زندگی یک زن قالیباف همدانی است که دارای دو فرزند با خط فکری متفاوت است که در روند نمایش یکی از آنها به راه خیر و دیگری راه شر را در زندگی پیش می‌گیرند.

وی ادامه می‌دهد: هدف اصلی از این نمایش بازگویی امکاناتی است که خداوند در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد که باید در مسیر و هدف درستی استفاده شود تا در واقع با رفتن در مسیر درست شکر نعمات پروردگار به طور عملی به جا آورده شود.

پورقاسمی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر هنر تئاتر در کشور و استان همدان به عنوان میزبان جشنواره تئاتر بین‌المللی توانسته روند رو به رشدی داشته باشد، خاطرنشان می‌کند: تئاتر به عنوان هنر مادر می‌تواند در آموزش و پیام رسانی به جامعه اثربخشی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

وی تاکید می کند: چیزی که در این هنر حائز اهمیت است این است که باید برای تئاتر تبلیغات گسترده و خوبی توسط رسانه‌ها و صدا و سیما انجام شود تا مردم برای گذراندن اوقات فراغت تشویق و ترغیب به تماشای تئاتر در سالن های نمایش شوند.

کارگردان نمایش "پنجه طلا" با بیان اینکه امیدواریم سطح کیفی نمایش‌ها امسال در جشنواره بهتر از سال‌های گذشته باشد، معتقد است با یک مدیریت خوب و یکپارچه می‌توان این هنر فاخر را به سطح مطلوب در همدان برسانیم.

وی در پایان می‌گوید: تبلیغات و مدیریت در زمینه رشد تئاتر کودک و نوجوان در سال‌های اخیر خوب بوده اما کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار