روز ۷ آذرماه ۱۳۹۶، چهار نفر از عکاسان و خبرنگاران بعد از مراجعه جهت تهیه خبر و عکس از اکتشافات میراث فرهنگی در میدان امام (ره) شهر همدان، با برخورد زننده پیمانکار پیاده راه شهرداری روبه‌رو شده و متأسفانه پیمانکار با تخطی از وظایف قانونی خود اقدام به حبس خبرنگاران و عکاسان و نیز فحاشی و سیلی زدن این عزیزان کرد.
کد خبر: ۵۳۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 29 November 2017
روز سه‌شنبه ۷ آذرماه ۱۳۹۶، چهار نفر از عکاسان و خبرنگاران بعد از مراجعه جهت تهیه خبر و عکس از اکتشافات میراث فرهنگی در میدان امام(ره) شهر همدان، با برخورد زننده پیمانکار پیاده‌راه شهرداری روبه‌رو شده و متاسفانه پیمانکار با تخطی از وظایف قانونی خود اقدام به حبس خبرنگاران و عکاسان و نیز فحاشی و سیلی‌زدن این عزیزان کرده که جای تاسف بسیار داشته و دارد.

خانه مطبوعات استان همدان ضمن محکوم کردن این عمل شنیع، وظیفه خود می‌داند از حقوق تضییع شده خبرنگاران و عکاسان در این اتفاق دفاع کرده و پیگیری قضایی لازم را انجام دهد.

این خانه با رایزنی‌های صورت داده با مدیریت ارشد استان و قول مساعد استاندار محترم همدان مبنی بر پیگیری ماجرا تا حصول نتیجه، به مدیران ذی‌ربط به ویژه مدیریت شهرداری همدان توصیه می‌کند تا در اسرع وقت پیگیری لازم را انجام داده و جامعه خبری استان را از نتیجه پیگیری‌ها مطلع  سازند.

بدیهی است هرگونه کوتاهی مدیران، مسئولین و مجموعه‌های اداری و اجرایی مربوطه در برخورد با متخلفین با واکنش متناسب جامعه رسانه استان مواجه  خواهد شد.

ضروری است با توجه به اتفاق رخ داده و نیز برخی دیگر اتفاقات رخ داده برای خبرنگاران نظیر برخورد بد یکی از اعضای شورای شهر نهاوند با یکی  از خبرنگاران این شهرستان، این نکته را یادآور شده که خانه مطبوعات استان  همدان به عنوان یک نهاد صنفی مستقل همواره پیگیر حقوق خبرنگاران، عکاسان و جامعه رسانه استان بوده و هست.

از همین جا همه مدیران و عوامل اجرایی را به صبر و تحمل نقد و نقدپذیری دعوت کرده و از جامعه رسانه استان هم درخواست می‌شود تا با حفظ آرامش فضای سیاسی و اجتماعی استان و به دور از هیاهو پیگیر حقوق خود باشند و در این راه مطمئن باشند که خانه مطبوعات حامی همیشگی آنان خواهد بود.

با تقدیم احترام
خانه مطبوعات استان همدان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار