بررسی راهکار های مقابله با آفات و بیماری های گیاهی و چگونگی پیشگیری از گسترش این آفات و بیماری ها در کشور مهمترین اهداف برگزاری این همایش سه روزه است
کد خبر: ۵۳۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 29 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»معاون باغبانی وزارت جهاد کشورزی در این همایش با اشاره به افزایش آلاینده های زیست محیطی در شهر ها در فصل های پاییز و زمستان توجه به کشاورزی شهری را مهمترین راهکار رفع این مشکل دانست.
طهماسبی اجرای طرح گلخانه های کوچک مقیاس را روش نوین این وزارتخانه در گسترش کشاورزی در شهردانست و افزود:  خانوار های شهری می توانند با تبدیل باغچه ها و فضاهای کوچک شهری خود به گلخانه علاوه بر اشتغال و سودآوری نقش مهمی در پاکسازی محیط زندگی ایفاکنند.
وی با تاکید بر سود دهی  بودن این طرح از خانواره های شهری خواست با همکاری سایر خانوارهای شهری کار خود را به صورت زنجیره ای و خوشه ای انجام دهند تا هزینه های اجرای طرحشان کاهش یابد و زمینه افزایش درامد آن فراهم شود.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور هم در این همایش با اشاره به اینکه میزان خسارت ناشی از آفات و بیماری ها در بخش کشاورزی در جهان 40 درصد است گفت این میزان در کشور ما با مدیریت درست آفات و بیماری ها بین 25 تا 30 درصد است.
باغستانی علت اصلی طغیان آفات و بیماری های نباتی را خشکسالی دانست و گفت: ادامه خشکسالی بروز بسیاری از آفات ناشناخته را در پی داشته که برخی از این آفات همچنان راهی برای مقابله با آن ارائه نشده است.
وی ضعف بنیه درخت در اثر خشکسالی ای پی در پی در برخی از مناطق کشور را علت دیگر نفوذ آفات دانست و خاطر نشان کرد محققان باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کنند در  این همایش کارشناسان در مدت سه روز آخرین دستاوردهای پژوهشی کشور در زمینه مبارزه با آفات و بیماری ها و کاهش استفاده از سموم در از بین بردن این آفات مطالبی بیان کردند   بررسی راهکار های مقابله با آفات و بیماری های گیاهی و چگونگی پیشگیری از گسترش این آفات و بیماری ها در کشور مهمترین اهداف برگزاری این همایش سه روزه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار