رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: افرادی که درب منازل و یا واحدهای تجاری و اداری خود را به هنگام بارش برف، پاکسازی می‌کنند از عوارض سالیانه معاف خواهند شد.
کد خبر: ۵۲۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ 24 November 2017
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: افرادی که درب منازل و یا واحدهای تجاری و اداری خود را به هنگام بارش برف، پاکسازی می‌کنند از عوارض سالیانه معاف خواهند شد.

به گزارش ایسنا، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان، با بیان اینکه برف‌روبی عملیاتی هزینه‌بر برای شهرداری است، افزود: پس از بارش برف اولویت نخست برف‌روبی از خیابان‌های 18 متری و سپس کوچه‌های 12 متری و 8 متری خواهد بود.

وی ادامه داد: شهرداری برای برف‌روبی اولویت‌بندی خواهد کرد بنابراین شهروندان نباید انتظار داشته باشند که در آن واحد، برف‌روبی تمام خیابا‌ن‌ها انجام شود.

گردان تصریح کرد: در شرایط کنونی رویکرد ما برای برف‌روبی از شیوه سنتی به علمی تغییر پیدا کرده است و امسال تکنولوژی نو در این زمینه به صورت پایلوت در یکی از خیابان‌ها اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در هیچ کجای ایران جایگزینی برای نمک به منظور پاکسازی وجود ندارد اما شهرداری یک طرح علمی در زمینه انتخاب جایگزین برای نمک در حال انجام دارد.

سخنگوی شورای شهر همدان درباره عدم حضور تاکسی‌ها در شرایط بارش برف گفت: یک سوم تاکسی‌های همدان موظف هستند صبح خود را معرفی کنند اما در صورتی‌که در سطح شهر حضور پیدا نکنند اعمال قانون خواهند شد.

وجود 2813 واحد مشاغل مزاحم در سطح شهر همدان

گردان با بیان اینکه 2813 واحد مشاغل مزاحم در سطح شهر وجود دارد، اظهار کرد: باید مکانی برای جابجایی این واحدها به خارج از شهر درنظر گرفته شود. همچنین شمار مشاغل حادثه‌ساز از 15 مورد به 11 مورد کاهش یافته است.

وی درباره نگهداری غیرمجاز دام در سطح شهر نیز گفت: در سال 94، در کوی محمدیه 91 مورد و در منطقه 2 نیز 10 مورد از واحدهای غیرمجاز نگهداری دام وجود داشت که اکنون به ترتیب به 26 و 3 مورد کاهش یافته است.

این عضو شورا ادامه داد: در حوزه انبارهای غیربهداشتی نگهداری ضایعات نیز 71 مورد در سال 94 بوده که اکنون به 21 مورد کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان خدمات شهری شهرداری همدان از آمادگی 256 دستگاه ماشین‌آلات در بخش خصوصی و دولتی برای آغاز عملیات برف‌روبی در همدان خبر داد و با بیان اینکه اولویت نخست برای برف‌روبی میدان امام خمینی(ره)، پیاده‌راه بوعلی، میدان آرامگاه، خیابان بوعلی بالا، میدان جهاد و دور میدان بعثت است، اظهار کرد: برف‌روبی خیابان بین‌النهرین، کوچه هواپیمایی، کولانج، خیابان کبابیان و ابتدای قهرمان در اولویت دوم قرار دارند.

حسین خانجانی با اشاره به اینکه پس از بارش برف در شهر همدان، شهرداری در 17 نقطه شهر عملیات برف‌روبی را آغاز خواهد کرد، افزود: معابر 18 متری در اولویت اول قرار دارند و به شهروندان اطمینان می‌دهیم عملیات برف‌روبی در این مناطق طی 24 ساعت اول بارش برف کاملا پاکسازی شود.

وی با بیان اینکه طبق سنوات گذشته در حوزه بارش برف ستاد عملیاتی با حضور شهردار تشکیل شده و برنامه‌ریزی و تقسیم کار لازم در این زمینه انجام گرفته است، ادامه داد: در این رابطه میزان نمک و شن مورد استفاده خریداری شده و لوازم و لباس‌های بادگیر مورد نیاز کارکنان شهرداری نیز تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه اطلاع‌رسانی به شهروندان نیز بنرهایی آماده شده و در سطح شهر به ویژه در جوار پل‌های زیرگذر و رو گذر نصب خواهیم کرد، خانجانی ادامه داد: در حوزه فضای سبز هم قبل از آغاز بارش برف درختان خشک شده و درختانی که در کنار سیم‌های برق هستند، بررسی شده و حرص صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان خدمات شهری شهرداری همدان یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، به هنگام بارش برف ماشین‌آلات در محل‌های درنظر گرفته شده، مستقر می‌شوند و به محض بارش برف عملیات برف‌روبی را آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از سفرهای غیرضروری و بیرون آوردن وسیله نقلیه شخصی خود به هنگام بارش برف خودداری کرده و به هنگام تردد از زنجیرچرخ استفاده کنند.

خانجانی همچنین از شهروندان خواست به هنگام بارش برف خودروی خود را در حاشیه معابر پارک نکنند و تأکید کرد: همشهریان هنگام عبور از پله‌های پل عابر پیاده، پلکان منازل و جوی‌ها از دستگیره، نرده و یا تکیه‌گاهی استفاده کنند و با احتیاط گام بردارند.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه نمک‌پاشی توجیه اقتصادی نداشته و به محیط زیست آسییب می‌زند بنابراین شهرداری همدان از مدت‌ها پیش به دنبال استفاده از ماده جایگزین است اما متأسفانه تا کنون مواد مختلفی که تهیه شده آسیب‌های زیست‌محیطی فراوانی داشته است.

امیر فتحیان‌نسب خاطرنشان کرد: شهرداری همدان با همکاری خدمات شهری و اساتید دانشگاه‌ها، یک پک علمی در زمینه جایگزینی نمک برای برف‌زدایی معرفی خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جشن برف در پیاده‌راه بوعلی خبر داد و گفت: به منظور ایجاد فضای بانشاط و اخت مردم با طبیعت، به هنگام هر بار بارش برف جشن برف در پیاده‌راه بوعلی برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه 2 شهرداری همدان نیز به مشارکت شهروندان در اجرای عملیات برف‌روبی تأکید کرد و گفت: در صورت مشارکت شهروندان کمک زیادی به شهرداری در اجرای مدیریت شهری خواهد شد.

رضا ابرارخرم تصریح کرد: از ظرفیت صداوسیما برای فرهنگ‌سازی در زمینه مشارکت شهروندان در اجرای عملیات برف‌روبی باید استفاده کنیم و در یک زمان مشخصی از شهروندان بخواهیم روبروی منازل خود را برف‌روبی کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از نمک برای ذوب کردن برف‌ها از سطح جاده‌ها را باید به حداقل ممکن برسانیم، یادآور شد: زردی درختان و چمن برخی پارک‌ها به علت شور شدن آب‌های سطحی است که در آبیاری فضای سبز از آنها استفاده می‌شود.

مدیر منطقه 4 شهرداری همدان نیز تصریح کرد: تجهیزات لازم برای آغاز عملیات برف‌روبی در منطقه چهار فراهم است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار