مسئول بسیج مساجد، محلات و اماکن متبرکه سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه بسیج در مساجد به عنوان موتور محرکه این اقدامات به وجود آمد، اظهار کرد: محوریت مسجد تا جایی پیش رفت که مسجد در دوران دفاع مقدس محلی برای ثبت‌ نام و اعزام نیروها به جبهه و حتی جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه شد.
کد خبر: ۵۲۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ 24 November 2017
مسئول بسیج مساجد، محلات و اماکن متبرکه سپاه انصارالحسین(ع) همدان از آغاز گشت‌های بسیجی در محلات خبر داد و گفت: احیای 136 مسجد بر مبنای تراز اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فارس؛ کاظم مظاهری ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته بسیج و نامگذاری سوم آذرماه به عنوان روز بسیج «مساجد و محلات» اظهار کرد: مهمترین رده در بسیج، بسیج مساجد و محلات و اماکن متبرکه است.

وی با بیان اینکه از زمان پیدایش اسلام و از زمان پیامبر گرامی اسلام نیز کار اصلی در مساجد انجام می‌شد، بیان کرد: مبنای کار امام راحل نیز چه قبل و چه بعد از انقلاب محور قرار دادن مسجد به عنوان سنگر اصلی انقلاب بود و در اصل مساجد محلی برای انجام همه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تبلیغی و خدمات‌رسانی به مردم بود.

مسئول بسیج مساجد، محلات و اماکن متبرکه سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه بسیج در مساجد به عنوان موتور محرکه این اقدامات به وجود آمد، اظهار کرد: محوریت مسجد تا جایی پیش رفت که مسجد در دوران دفاع مقدس محلی برای ثبت‌ نام و اعزام نیروها به جبهه و حتی جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای جبهه شد.

*احیای مساجد تراز اسلامی

وی با بیان اینکه در زلزله اخیر غرب کشور نیز مساجد در جمع‌آوری کمک‌های مردمی بسیار چشمگیر وارد عمل شدند، افزود: شکل‌گیری بسیج مساجد در محلات نیز بر مبنای همین محوریت قرار گرفتن‌ها بود که در این زمینه بسیار عملکرد مثبتی را شاهد بودیم.

مظاهری در خصوص احیای مساجد تراز اسلامی نیز بیان کرد: بسیج در راستای احیای مساجد طراز اسلامی حرکت خود را شروع کرده و برنامه‌ای برای احیای این مساجد و خروج از رکود برخی مساجد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه احیای 136 مسجد بر مبنای طراز اسلامی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این مساجد را به عنوان مساجد الگو در سال 97 معرفی خواهیم کرد و تا مساجد همه استان را در سال 97 به این سمت و سو سوق دهیم.

 مسئول بسیج مساجد، محلات و اماکن متبرکه سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه با بیان اینکه بسیج با محور قرار دادن کارکردهای مسجد پیش می‌رود، افزود: یکی از کارکردهای مسجد جذب جوانان به مسجد و ریشه‌دار کردن اعتقاد جوانان و نسل جدید به مساجد است تا طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند، «راه جذب جوان دل جوان است»، بسیج برنامه‌های متعددی را برای جذب جوانان به بسیج در مساجد طراحی کرده است.

*معتقدیم تمام آحاد ملت ایران عضو بسیج هستند

وی یکی از برنامه‌های اساسی بسیج برای ریشه‌دار کردن بنیه اعتقادی جوانان اجرای طرح صالحین در مساجد است، گفت: خدمت به محرومان با اجرای اردوهای جهادی از دیگر برنامه‌های پایگاه‌های بسیج مقاومت در مساجد، جمع‌آوری کمک برای محرومان در سطح و خدمت‌رسانی به افراد بی‌بضاعت در راستای تهیه جهیزیه نوعروسان از دیگر برنامه‌های بسیج مساجد است.

مظاهری یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام بسیج برای اینکه بسیج و مسجد مایه خیر و برکت برای محل باشد، انجام گشت‌های محله محور در راستای ایجاد امنیت پایدار در سطح محلات است که گشت‌های بسیجی از این هفته آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بسیج در حال حرکت به سمتی است که خیر و برکت ابتکار امام راحل به مردم خوب و انقلابی ایران اسلامی برسد، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات بسیج ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در سطح مساجد است تا مشکلات مردم در زمینه اقتصادی و وام‌های کم با محوریت مسجد حل شود.

مسئول بسیج مساجد، محلات و اماکن متبرکه سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه بسیج مساجد و محلات از سن نوجوانی به بالا عضوگیری دارد، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند، «هرکسی دغدغه نظام و انقلاب اسلامی را دارد، از نگاه ما بسیجی است»، لذا بسیجی بودن تنها پرونده داشتن نیست و به اعتقاد ما تمام آحاد ملت ایران عضو بسیج هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار