شهریور ماه امسال سکان هدایت استانداری البرز از دست «سید محمد طهائی» گرفته شد تا ازاین‌پس محمدعلی نجفی که پیش‌ازاین تجارب خود را در استانداری گیلان به منصه ظهور رسانده بود سکان‌دار البرز در دریای متلاطم مشکلات باشد.
کد خبر: ۵۲۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 22 November 2017
به گزارش تابناک : مراسم تودیع و معارفه سید حمید طهائی استاندار سابق البرز هرچند با ارائه گزارش‌ها و دفاعیات بی‌شماری در خصوص اقدامات انجام‌شده وی و گروهش همراه بود اما واقعیت این است که به استناد سخنان وی و همچنین شواهد جاری البرز با کوهی از مشکلات روبروست که باید دید استاندار جدید تا چه میزان توان حل این مشکلات را در دوره تصدی خود دارد؟

ناوگان عمومی خسته

بنا بر گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی کرج و حومه اتوبوس‌رانی دارای تعداد یک هزار و ۵۷۰ دستگاه در تملک است که با احتساب بخش خصوصی به تعداد ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح استان می‌رسد اما واقعیت این است که این اتوبوس‌ها در طی روز ۱۶ ساعت فعالیت می‌کنند و در طی ۴ سال گذشته نیز هیچ اتوبوس جدیدی به این ناوگان اضافه نشده است.

کلان‌شهر کرج بعد از کلان‌شهرهای تهران و مشهد دارای سومین ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور است و تنها کلان‌شهر کشور است که مجتمع تعمیرگاهی برای ناوگان اتوبوس‌رانی به‌خصوص برای بخش خصوصی ندارد!

ناتوانی در برابر راه‌های ملی

محبوس شدن مردم استان هنگام ترافیک سنگین به‌ویژه در جاده کرج - چالوس  و نقاط حادثه‌خیز بسیار در طول این جاده مشکلات بزرگی را برای مردم در البرز ایجاد کرده است.

روستائیان ساکن در مسیر جاده کرج - چالوس همواره دلی پر از خون از مشکلات این جاده به‌ویژه در ایام یک‌طرفه شدن جاده دارند و بعضاً با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه مواجه شده‌اند و هنگام یک‌طرفه شدن جاده امکان امدادرسانی مناسب هنگام بروز حوادث رانندگی و طبیعی فراهم نیست.

حل مشکلات و معضلات جاده‌های پرترافیک استان البرز نیاز به اعتبارات ملی دارد و به گفته مسئولان رفع مشکلات جاده کرج - چالوس نیز تنها به تکمیل آزادراه تهران - شمال وابسته است و  البرز توان نگهداری دو راه ملی را با بودجه‌های موجود ندارد

صادرات متکدیان غیربومی

بنا بر گفته استاندار سابق البرز و بر اساس شواهد متکدیان از خارج استان و با مینی‌بوس در شهرهای استان توزیع‌شده و غروب جمع‌آوری و از استان خارج می‌شوند و حتی عده‌ای از آن‌ها خارجی بوده و از کشورهای همسایه در این استان حضور پیدا می‌کنند.

البرز در صدر آمار طلاق

استاندار سابق البرز هنگام خداحافظی اذعان داشت متأسفانه البرز در حوزه طلاق با تهران به‌واسطه اول یا دوم بودن در رقابت است.هرچند که سید حمید طهایی اذعان داشت تلاش برای ایجاد فاصله در دستور کار قرار داشته اما به نظر می‌رسد تلاش‌های انجام‌شده حاصلی در برنداشته است.

اتباع بیگانه

حضور اتباع خارجی که تعداد آنان در البرز به‌اندازه جمعیت یک شهرستان می‌رسد دل‌مشغولی‌های بسیاری من‌جمله بروز پیامدهای نامناسب اقتصادی و فرهنگی و برهم زدن نظم عمومی به همراه می‌آورد که ازدواج‌های غیرقانونی و ثبت‌نشده و تولد کودکان بدون شناسنامه تنها بخشی از این پیامد است.

بنا بر گفته مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی البرز در حال حاضر تعداد ۱۲۰هزار تبعه خارجی در البرز زندگی و کار می‌کنند که بیش از نیمی از آن‌ها غیرمجاز هستند و حاصل این حضور تعداد دو هزار کودک بی‌هویت و بی شناسنامه در این استان است.

پیشرفت  کند کنارگذر شمالی

البرز معبر استان‌های داخل کشور و کریدور شمال جنوب آسیای میانه است لذا بر اساس آمار ۱۸ درصد ترافیک کشور در مسیر البرز است.

ادامه بزرگراه شهید همت، شهید خرازی و شهدای البرز به‌عنوان آزادراه در حال اجراست و کنارگذر شمالی کرج پیشرفت کند و کمتر از ۳۰ درصد دارد که خود گره‌ای به مشکلات مردم افزوده است.

قطار شهری

قطار شهری کرج متأسفانه در سی‌ساله‌ای گذشته گرفتار فراز و نشیب‌های بسیار شده است چراکه بنا بر ادعای استاندار سابق البرز قرارداد اولیه مناسب نبوده و درنهایت وقت زیادی از استان هدر رفت.

سالن ورزشی نیمه‌تمام انقلاب

بنا بر گفته استاندار سابق البرز ورزشگاه نیمه‌تمام انقلاب توسط دولت آمادگی واگذاری به بخش خصوصی رادار است و با حداقل قیمت و مساعدت این مهم صورت می‌گیرد تا برای ورزشکاران شرایط خوبی فراهم شود اما واقعیت این است که این پروژه رهاشده است.

البرز تشنه است

آب البرز در حال حاضر به تهران منتقل می‌شود و این در حالی است که بخشی از مناطق البرز آب با تانکر انتقال داده می‌شود و یا قطعی آب وجود دارد.

احیای باغ ۳۰۰ هکتاری سیب در البرز

سال‌هاست انهدام باغ سیب مطرح بود اما به همت مردم آگاه موضوع اجتماعی شد و باغ سیب حفظ شد اما آخرین طرح مابین شهرداری کرج و بنیاد مستضعفان این بود که ۳۰ درصد باغ را به بنیاد بدهند که ساخت‌وساز انجام دهد اما ریاست‌جمهور تأکید داشت و قرار شد ساخت‌وساز نشود و باغ سیب ۳۰۰ هکتاری احیا شود و میراث فرهنگی آن را به‌عنوان میراث به ثبت رساند و اینک مردم استان انتظار دارند به این موضوعات که تنها بخشی از مشکلات پیش روی این استان است توسط استاندار جدید پاسخ داده شود.   







منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار