استاندار کرمانشاه گفت:۷۷ واحد تولیدی در حوزه صنعت در زلزله اخیر در شهرستانهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده و یا تخریب شده اند.
کد خبر: ۵۲۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 22 November 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،مهندس هوشنگ بازونددر نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان سرپل ذهاب افزود:در نتیجه زلزله اخیر حدود ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم، و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل خود را از دست داده اند.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵ میلیارد تومان خسارت به صنایع شهرستان سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی وارد شده است که برای بازسازی ابنیه ۳۰ میلیارد تومان و برای تاسیسات حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحد‌های تولیدی، صنعتی و بازرگانی نیاز است و طی اقدام کارشناسی دقیق، به بیکارشدگان بیمه بیکاری تا پایان سال پرداخت میشود. 

بازوند تاکید کرد:تمامی بانکها به مدت دو سال به تولیدکنندگان و آسیب دیدگانی که قبلا وام گرفته اند، امحال و تنفس داده و سود تسهیلات نیز توسط دولت پرداخت میشود. 

وی اظهار داشت: به ۷۰۰۰ واحد صنفی در شهرستانهای زلزله دیده خسارت وارد شده است که اداره کل صنعت، معدن، تجارت ظرف ۴۸ ساعت آینده فهرست تفکیک شده واحد‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی آسیب دیده را برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تدوین و به بانکها ارائه نماید. بانکها در روند پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان سختگیری نکنند.


به گفته استاندار کرمانشاه:مدیران عامل بانک‌ها موانع موجود برای پرداخت ۳۴۷ میلیارد تومان تسهیلات لازم برای بازسازی واحد‌های مختلف و سرمایه در گردش آنها به من اعلام کنند تا برای رفع آنها اقدام کنیم.

بازوند گفت: تامین سیمان بازسازی کلیه واحد‌های مسکونی شهری و روستایی را بنیاد مستضعفان به صورت رایگان تقبل کرده است لذاتقاضا کرده ایم که از کارخانه های سیمان داخل استان تهیه شود‌.
 
وی در پایان افزود: به تمام خانواده هایی که وسایل زندگیشان را در زلزله اخیر از دست داده اند، دومیلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می کنیم. 
 




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار