نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: ایجاد کتابفروشی در مترو از مواردی است که به این صنف لطمه می زند، این کتابفروشی ها بدون مجوز صنف کار می کنند.
کد خبر: ۵۲۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 22 November 2017
محمدرضا توکل صدیقی درنشست شهردار تهران با اهالی فرهنگ، هنر ورسانه با بیان این که هفته کتاب مقارن شد با آخر صفر و زمان بزرگداشت این هفته تغییر کرد گفت:  برنامه کتابگردی به همت مسجدجامعی که از یاران دیرین کتاب هستند به پنجشنبه موکول شده است و امیدواریم با تداومش شاهد حل معضلات کتاب باشیم. در کنار آموزش و پرورش و خانواده، شهرداری ها می توانند نقش ویژه ای را برعهده بگیرند به ویژه در حل مشکلات نشر.

وی با بیان این که یکی از این معضلات طی سالهای متمادی محدودیت و فقر ما در ویترین کتاب است گفت: برای افزایش تولید عناوین کتاب به ویترینهای بزرگتر نیاز داریم گرچه در سالهای گذشته نه تنها افزایشی نداشتیم بلکه شاهد تعطیلی آنها هم بوده ایم.

نائب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با بیان این که شهرداری ها می تواند سرمایه گذاری زیادی در این بخش  با ارائه تصدی گری و واگذاری بهره وری به بخش خصوصی انجام دهند گفت: بحث کاربری خصوصی مهم است و اینکه کتابفروشی ها باید در محل های مسکونی دائر شود ولی در برخی نواحی شهرداری ها مقاومت می کنند و باید این مسئله حل شود.

وی تاکید کرد: تکثیر غیرمجاز و غیر قانونی کتاب به ما آسیب می زند که یکی از این راه ها دستفروشی در راسته کتابفروشی هاست به ویژه در انقلاب. این دستفروشی ها عامل توزیع کتابهایی است که تکثیر آن  غیرقانونی انجام شده است و شهرداری برای برخورد با آن مماشات می کند.

توکل صدیقی اضافه کرد: ایجاد کتابفروشی در مترو از دیگر موارد است که اینها بدون مجوز صنف کار می کنند و بعضا کتابهایی با نشر غیرقانونی ارایه می دهند یا با تخفیف‌های نادرست به این حوزه  لطمه می زنند.

وی پیشنهاد کرد :در مجتمع های مسکونی بزرگ باید ایجاد کتابفروشی از سوی شهرداری در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار