رئیس اتحادیه آهن‌سازان استان تهران:
رئیس اتحادیه آهن‌سازان استان تهران با بیان اینکه تولیدکننده داخلی فقط در حرف نور چشم دولت است، گفت: حلبی‌سازان راستای خیابان سیروس تا مولوی تهران فروشنده فرش ماشینی شده‌اند.
کد خبر: ۵۲۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶ 22 November 2017
حبیب‌الله بشارتی درباره نگاه دولت به حمایت از تولید ملی اظهار کرد: تولیدکننده تنها در حرف نور چشم دولت بوده؛ ولی در عمل اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه یک مورد اعلام کنند که کارگاه‌های کوچک وام گرفته‌اند، تصریح کرد: مگر این واحدها چقدر تسهیلات می‌خواهند؛ نهایت  با ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان کارشان راه می‌افتد ولی شاهد ارائه این خدمات به واحدهای کوچک نیستیم.

رئیس اتحادیه آهن‌سازان استان تهران با اشاره به اینکه در نقطه مقابل برخی‌ها به اسم وام تسهیلات حداقل دو تا ۱۰ میلیارد تومان وام می‌گیرند، اضافه کرد: این دست وام‌ها برای کارخانجات بزرگ است و در نقطه مقابل کارخانجات کوچک تعطیل می‌شوند و فشارهای شهرداری را هم باید در نظر بگیریم.

بشارتی با بیان اینکه در شرایط عدم‌ حمایت‌های دولت و سنگ‌اندازی در پرداخت تسهیلات، تولیدکنندگان واحدهای کوچک تبدیل به فروشنده شده‌اند، تصریح کرد: دیگر خبری از تولید در آن‌ها نیست و کارگران زیادی بیکار شده‌اند و آمار بیکاری هم افزایش پیدا کره است.

وی با تأکید بر اینکه تمام فعالان در خیابان سیروس پایین سرچشمه در قدیم حلبی‌ساز بودند، اضافه کرد: اکثر مراکز تولید آهن و حلبی‌سازها که کاری یدی است به عرضه فرش ماشینی تبدیل شده‌اند، تنها خرید و فروش انجام دهند و تولید در این راستا سهمی ندارد.

رئیس اتحادیه آهن‌سازان استان تهران با اشاره به اینکه از خیابان سیروس تا پایین سرچشمه و خیابان مولوی مرکز حلبی‌سازهای تهران بود، تصریح کرد: انواع لوله بخاری، منقل و کانال‌ها در این محل ساخته می‌شد.

بشارتی با بیان اینکه از ۶۰ تا ۷۰ واحد حلبی‌سازی در خیابان سیروس تنها پنج تا 6 واحد فعال‌ هستند، اظهار کرد: مابقی تبدیل به عرضه‌کننده فرش ماشینی شده‌اند.

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار