يک مربی رشته ورزشی ایروبیک گفت: ایروبیک به عنوان یک ورزش غیرقهرمانی طرفداران زیادی دارد.
کد خبر: ۵۲۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 21 November 2017
يک مربی رشته ورزشی ایروبیک گفت: ایروبیک به عنوان یک ورزش غیرقهرمانی طرفداران زیادی دارد.

به گزارش فارس، زهرا نادری‌علی‌آبادی مربی ایروبیک نهاوندی که برای اولین بار این ورزش را به این شهرستان برد، در همدان با بیان اینکه ایروبیک را به‌عنوان یک ورزش نشاط آور انتخاب کرده است، اظهار کرد: با گذراندن دوره‌های مختلف در تهران و همدان، در سال 83 آغاز به رایزنی‌های مختلف با مربیان نهاوندی کردم و برخلاف اینکه همه تصور می‌کردند ایروبیک همان آمادگی جسمانی است با مقاومت و البته مخالفت‌هایی مواجه شدم که بعد از معرفی کامل این رشته موفق به آغاز به کار آن در نهاوند در سال 85 به صورت حرفه‌ای و تخصصی شدم.

وی با بیان اینکه تاکنون 28 مربی در این شاخه آموزش داده‌ام، تصریح کرد: معتقدم نوع کار خودم در نهاوند متفاوت از سایر مربیان است زیرا تنوع و ابتکارهایی را برای بالا بردن انرژی و نشاط ورزشکاران و جلوگیری از تکراری بودن آن به کار می‌گیرم.

این مربی ورزش اضافه کرد: به نظرم با توجه به تاثیراتی که ایروبیک به عنوان یک ورزش غیر قهرمانی دارد، روز به روز دوستداران بیشتری پیدا می‌کند؛ از جمله فواید این رشته هم تناسب اندام، بالا بردن سطح انرژی، استقامت قلبی ـ عروقی و تقویت و افزایش انگیزه و حافظه برای پیشگیری از آلزایمر و گرایش به جوانی و شادابی است.

وی ادامه داد: اغلب این ورزش را در کنار رژیم‌های غذایی خود انجام می دهند تا نتیجه مطمئن‌تری بگیرند، بر همین اساس باید بگویم این ورزش یک رشته مکملی است که در کنار پیاده‌روی و تغذیه سالم اثرات طولانی مدتی خواهد داشت که در این مواقع هم به ورزشکاران این رشته توصیه می‌کنیم حتما با مشاور تغذیه در ارتباط باشند و مشورت بگیرند چراکه باید بر اساس گروه خونی، رژیم غذایی خاصی را تبعیت کنند.

نادری‌علی‌آبادی درباره این موضوع که خیلی‌ها می‌گویند ایروبیک یک ورزش زنانه است، خاطرنشان کرد: این ورزش برای آقایان هم رایج است، حالا ممکن است حرکات سنگین‌تر و پرحجم‌تر باشد، البته همه می‌دانند که آقایان بیشتر به پاورلفتینگ و پرورش اندام رغبت و گرایش دارند.

وی درخصوص گرایش‌های سنی به ایروبیک هم گفت: حضور تمامی گروه‌های سنی اعم از جوانان، نوجوانان و میانسالان، حضور بازنشسته‌ها و حتی افراد سالمند در این رشته ورزشی قابل توجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار