نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بابیان اینکه وقف‌های جدید باید منطبق با نیازهای روز جامعه باشد، گفت: بخشی از درآمد امامزاده‌های استان برای ایجاد اشتغال هزینه شود.
کد خبر: ۵۲۷۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 21 November 2017

به گزارش تابناک سمنان،  آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی صبح سه شنبه در دیدار با مدیران اوقاف و امور خیریه استان سمنان به بهانه هفته وقف به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه نیاز امروز جامعه می طلبد تا به سوی ایجاد وقف های جدید حرکت کنیم، ابراز داشت: مهمترین مشکل جامعه بیکاری جوانان و ایجاد آسیب های اجتماعی است لذا برای زدودن فقر، بخشی از درآمد امامزادگان استان می تواند در راه اشتغال جوانان هزینه شود.

وی بابیان اینکه اداره اوقاف می تواند بخشی از درآمد امامزاده هارا در راستای امور خیریه و نیاز جامعه صرف کند، افزود: اوقاف و وقف باید متناسب با شرایط روز منطبق شود به عنوان مثال با توجه به زلزله خیز بودن کشور بخشی از وقف ها می تواند کمک به افراد حادثه دیده در بلایای طبیعی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه احیای موقوفات باید در اولویت قرار گیرد، ابراز داشت: مراکز علمی، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، ساخت مصلی‌ها نیازمند بودجه و اعتبار هستند که وقف ها می تواند در زمینه گسترش مراکز علمی نیز باشد بنابراینایجاد موقوفات علمی در استان باید بیش از پیش مطرح شود.

آیت الله شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: سوق دادن درآمدهای اوقاف به سمت رفع نیازهای فقرا و نیازمندان یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است لذا همان طور که این سنت حسنه از دوران حیات پیامبر(ص) وجود داشت باید در شرایط کنونی نیز این سنت حسنه حفظ و احیا شود.

وی افزود: موقوفات امانتی در دست مسئولان هستند لذا باید در زمینه شرط امانت داری کاملا رعایت و با در نظر گرفتن ضوابط و شرایط فعلی جامعه وقف را به سوی نیازهای جدید سوق دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار