رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس اعلام کرد که امسال ایجاد45 هزار فرصت شغلی در برنامه کاری این شهرستان قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۲۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 20 November 2017
به گزارش تابناک : بهنام بهداروند روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: در ابتدای سال جاری ایجاد 33 هزارفرصت شغلی برای فردیس پیش بینی شده بود که سهمیه این شهرستان به 45 هزار فرصت شغلی افزایش یافته است. 
وی بیان کرد که هر دستگاه اجرایی در این شهرستان موظف به ایجاد یک هزار و 700 شغل شده است.
وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از اقدامات سودجویانه ، افراد جویای کار به دفاتر کاریابی شهرستان فردیس مراجعه کنند. 
وی به چهار دفاتر کاریابی مجوز دار در این شهرستان اشاره کرد و افزود: قرار شد با همکاری دهیاری و شهرداران فردیس اعلام رسمی شوند.
وی گفت: دفاتر کاریابی در این شهرستان با نظارت بازرسان اداره کار نظارت و رصد می شوند. 
بهداروند اظهار داشت: طی 7 ماه گذشته افراد جویای کار پنج هزار 545نفر در دفاتر کاریابی شهرستان فردیس ثبت نام کردند که 838 نفر مشغول بکار شدند.
وی افزود: دفاتر کاریابی مجوز دار در این شهرستان حداقل نصف مبلغ حقوق که حدود 460 هزار تومان است برای یکسال استخدام مجاز هستند دریافت کنند و 18 هزار تومان برای ثبت نام اولیه از افراد جوی کار اخذ می کنند.
وی گفت: کارگاه های فرهنگ کار و بازار کار جهت نیروی کار برای ورودی بازار کار مقطع دبیرستان و دانشگاه برگزار شود با همکاری دانشگاههای علمی کاربردی و آموزش و پرورش اقدام شود.
وی فعالیت کارگاه های آموزشی را حائز اهمیت دانست و افزود: حداقل درصد قابل توجهی از مشکلات اشتغال معضل فرهنگی است بخش عمده از جوانان نگاه رویکرد آنها بعداز فارغ التحصیلی از دانشگاه و حتی قبل از ورود به دانشگاه نگاه واقع بینانه و کار محور و مفیدی به بازار کار ندارند.
وی ادامه داد: انتظار جوانان بعد از گرفتن مدرک دانشگاه کار اداری است این نگاه جوانان به بازار کار با برگزاری کارگاههای آموزشی ،اجرایی و قابل حل است تا تغییر نگرش و باور در جوانان ایجاد شود.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس گفت: تمامی شرکت های بزرگ این شهرستان فرایند جذب نیروی کار خود را بر اساس ماده 119 قانون کار طی مکاتبه ای به اداره کار شهرستان به عنوان دبیر کارگروه اشتغال اعلام کنند.
بهداروند افزود: هر هفته و ماهیانه واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان جذب نیرو دارند ولی آنها نه شناسایی می شوند و مورد رصد قرار می گیرند ورودی های بازار کار فقط از طریق سازمان تامین اجتماعی است.
وی اظهار داشت: اتحادیه های صنفی شهرستان فردیس گزارشی از اشتغال و درخواست خود را حداقل به دبیرکارگروه اشتغال فردیس بدهند تا بدانیم که ظرفیت اشتغال در هر ماه و هفته چقدر اشتغال ایجاد شده تا بتوانیم مدیریت کنیم.
وی افزود: بازارکار،نوع و نیاز بازار کار را بشناسیم تا بتوانیم آمار مثبتی در خصوص اشتغال فردیس ارائه بدهیم.
بهداروند گفت: قرار شد فهرست شرایط نحوه پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال به دبیرخانه کارگروه اعلام کنند از بانک ها انتظار می رود در بحث تسهیلات ورود کنند و بانک ملی استان البرز تکلیف اختیار شهرستان فردیس برای گرفتن سقف تسهیلات اشتغال مشخص کند.
وی در ادامه افزود: همچنین قرار شد به منظور بهره گیری از ظرفیت حداکثری طرح کارورزی ادارات صنعت،معدن وتجارت،بهزیستی ،اصناف،آموزش و پرورش مدیر شهرک صنعتی سیمین دشت گزارش و اقدامات در این زمینه ارائه دهد.
بهداروند به طرح مصوب کشوری به نام اشتغال فراگیر اشاره کرد و افزود: طرح تکاپو ،مهارت آموزشی در محیط کار،کارورزی و طرح روستا تعاون از جمله این طرح است.
وی بیان کرد: طرح روستا تعاون یکی از نقدترین موضوعات طرح تکاپو است که به راحتی می توان این طرح را اجرا کرد تا گام مهمی در جهت اشتغال برداشت.
وی با بیان اینکه از ظرفیت طرح کارورزی در شهرستان فردیس باید به خوبی استفاده شود ،گفت: این شهرستان از ظرفیت طرح کارورزی به خوبی استفاده نکرده است.
بهداروند گفت: در شهرستان فردیس در سامانه طرح کارورزی خیلی کم ثبت نام شده است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار