فرماندار ساوجبلاغ اعلام کرد که راه اندازی تعاونی های تولیدی برای اشتغالزایی در برنامه کاری این شهرستان قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۲۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 20 November 2017
به گزارش تابناک : ابوالقاسم پالیز گیر روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان ساوجبلاغ از تمام دستگاه های اجرایی برای تحقق این امر خواست ، پای کار بیایند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت 3 هزار واحد صنفی بدون مجوز در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد وگفت : باید حداقل تا پایان سال جاری 1000 صنف سرو سامان داده شود.
پالیزگیردر این نشست بر شناسایی هر چه بیشتر ظرفیت ها و مشاغل بومی منطقه تاکید و اظهار کرد: با شناسایی پتانسیل ها و مشاغل مورد نیاز زمینه ظرفیت‌های بالای کشاورزی، گردشگری و صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ فرصت مناسبی است تا جوانان این شهرستان برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی دست به کار شوند.
وی گفت: دهیاران موظفند نسبت به تشکیل تعاونی ها اقدام واز ظرفیت‌های موجود در روستاها به نفع جوانان جویای کار بهره ببرند و از تسهیلات دولتی بر خوردار شوند .
پالیز گیر افزود :اگر این طرح به درستی در شهرستان اجرایی شود می‌تواند اشتغالزایی مناسبی در روستاهای سه بخش مرکزی ،چهارباغ و چندار فراهم کند. 
وی زیربنای توسعه، تولید و اشتغال را محیط‌های روستایی عنوان کردو گفت: باید با توجه به پتانسیل ها و استعدادهای هریک از مناطق روستایی، برای ساکنان آن روستا زمینه ی ایجاد اشتغال و تولید را فراهم شود.
پالیز گیر بر فراهم شدن زمینه اشتغال در روستاها توسط خود روستائیان تاکید کرد وافزود: با فراهم کردن شرایط لازم اشتغال، مانع از مهاجرت روستائیان و ایجاد حاشیه نشینی در شهرها خواهیم شد .
وی با بیان اینکه هر خانه یک کارخانه از اهداف مهم طرح ما است ،گفت: هر هفته این جلسه بر گزار می شود تا به نتیجه برسیم.
فرماندار ساوجبلاغ گفت: در بعضی از روستا ها کار عملیاتی شده و نیاز است بخشداران با جدیت بیشتر موضوع را پیگیری و عملیاتی کنند .
پالیز گیر گفت: اجرای این طرح در روستای ایقربلاغ با استفاده از پتانسیل مردم در خصوص تولید فراورده های کشاورزی و توسعه تعاونی هیو با ظرفیت های متناسب این روستا کار را عملیاتی کرده و سایر دهیاران هم متناسب با ظرفیت های موجود باید اقدام نمایند .
وی از اداره منابع طبیعی ساوجبلاغ خواست اراضی منطقه هرجاب که در اختیار تعدادی دامدار قرار گرفته و در حال حاضر هیچ گونه فعالیتی در آنها صورت نمی گیرد به افراد واجد صلاحیت واگذار تا در امر تولید قرار گیرد .
فرماندار ساوجبلاغ گفت: به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد هم تاکید شده تا تکلیف صاحبان صنعتی که زمین دریافت کرده ولی کاری نکرده اند در شهرصنعتی هشتگرد روشن کند و زمین ها را به دولت عودت دهند .
محسن دهقان معاون برنامه ریزی فرمانداری ساوجبلاغ هم از پیگیری این معاونت برای اجرایی شدن واحد های صنعتی در روستاها خبر داد .
وی گفت: در هر بخش یک واحد صنعتی دایر می شود و زمین آن به شرکت سهامی تحت پوشش تعاونی آن روستا با ارائه تسهیلات واگذار می شود تا برای جوانان کار ایجاد نماید. 
دهقان آزاد یادآورشد: باید هر یک از روستاهای شهرستان به عنوان یک کارگاه تولیدی شناخته و زمینه‌ی اشتغال روستائیان در همان روستا فراهم شود.
معاون بر نامه ریزی و اداری مالی فرمانداری به ظرفیت‌های بالای کشاورزی، گردشگری و صنعتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید در کنار کارهای عمرانی برای روستاها موضوع اشتغال و تولید نیز در اولویت قرار گیرد.
وی خاطرنشان‌کرد: ساکنان مناطق روستایی باید بتوانند با امکاناتی که در اختیار دارند، در روستاهای خود نسبت به ایجاد کارگاه های تولیدی کوچک اقدام کنند.
وی با اشاره به توجه جدی بخشداران به امر اشتغالزایی در روستاها اظهار داشت: باید در راستای تولید محصولات کشاورزی الگوی کشت محصولات مورد بازنگری قرار گیرد.
دهقان اظهار داشت: از روستائیان و دهیاران درخواست شده تا متناسب با ظرفیت هر روستا، حداقل یک طرح تولیدی و اشتغالزایی معرفی کنند.
وی ادامه داد: موضوع اشتغال به ویژه اشتغال روستایی یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان و دولت بوده و باید در این راستا تمامی امکانات و زمینه‌ها را برای جوانان فراهم شود.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار