برای مقابله با حساسیت با این موارد آشنا شوید و بدانید باید چه داروهایی به همراه داشته باشید.
کد خبر: ۵۲۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 20 November 2017

به گزارش تابناک : حساسیت و آلرژی بسیار آزار دهنده است و گاهی فرد را از کار و زندگی روزمره باز می دارد. در این قسمت شما را با داروهای ضد حساسیتی که می توانید در جعبه کمک های اولیه منزل خود نگه دارید، آشنا خواهد کرد:

انواع داروهای ضد حساسیت 

گشادکننده‌های برونش

حساسیت ها معمولاً روی آسم تأثیر می‌گذارند. اگر از آسم و حملات آن رنج می‌برید، پزشک شما برایتان نوعی ماده‌ی استنشاقی تجویز خواهد کرد. این دستگاه دوز مشخصی از دارویی به نام برونکودیلاتور را برای درمان آلرژی به صورت موقت به بدن شما  می‌رساند. اگر حمله‌ی خیلی سختی نداشته باشید، تنها دو الی سه بار استنشاق کردن این ماده، عضلاتی که راه تنفس شما را تنگ کرده‌اند راحت و باز می‌کند. این اسپری‌ها موقتاً برای درمان حساسیت گلو موثر هستند.

اپینفرین‌های تزریقی

اگر در معرض حملات خطرناک آلرژی که می‌تواند جان شما را به خطر بی اندازد قرار دارید (پزشکان به این نوع حملات آنافیلاکسی می‌گویند)، به این داروی ضد حساسیت نیاز دارید. این تزریق کننده‌ی خودکار می‌تواند عکس‌العمل‌های مرگ‌آسا به غذا که در اثر حساسیت غذایی به وجود می آیند، داروها یا نیش حشرات را که می‌توانند باعث بسته شدن راه تنفسی شما شوند، خنثی کند و به درمان آلرژی تنفسی منجر شود. این عکس‌العمل‌ها اگر به‌سرعت جلوگیری نشوند می‌توانند باعث مرگ بیمار شوند.

کرم‌ها و ضدعفونی‌کننده‌های پوست

از دیگر انواع داروهای ضد حساسیت برای درمان آلرژی پوستی می‌توان به کرم‌ها و نرم‌کننده‌های پوست اشاره کرد که برای درمان حساسیت پوستی استفاده می شوند. کرم‌های نرم‌کننده و هیدروکورتیزون را حتماً به همراه داشته باشید. نرم‌کننده‌ها می‌توانند پوست خشک و احساس خارش را از بین ببرند و آلرژی پوستی را کنترل کنند. همچنین کرم‌های هیدروکورتیزون التهاب پوست را کاهش می‌دهد و با این کار حساسیت های پوستی را التیام می بخشد. اگر به اگزما دچار هستید، پزشک شما داروهای قوی‌تری نیز برایتان تجویز خواهد کرد.

جعبه امداد آلرزی و حسلاسیت

توصیه ای جدی برای افرادی که به آلرژی فصلی دچار هستند

همچنین توصیه‌ی جدی ما به شما (اگر به آلرژی‌های خطرناک دچار هستید) این است که حتماً دستبند یا گردنبندی داشته باشید که  رویش به نوع آلرژی شما اشاره‌شده باشد. زیرا زمانی که به حملات آلرژی دچار شدید و علائم آلرژی در شما پدیدار شدند، این اطلاعات می‌تواند شما را از مرگ نجات دهد. همچنین به شما توصیه می‌کنیم که حتماً یک جعبه امداد آلرژی برای خود تهیه کنید و داروهایی را که به شما معرفی کردیم درونش نگهداری کنید و همه‌جا با خود ببرید. همچنین می‌توانید چند جعبه داشته باشید. یکی برای خانه، یکی ماشین و دیگری محل کار.

جعبه امداد آلرژی چیست؟

افرادی که به آلرژی و حساسیت فصلی (یا انواع دیگر آلرژی) مبتلا هستند باید همیشه برای مقابله با آن آماده باشند. چراکه گاهی  اوقات بدون اینکه بدانند در معرض آلرژن ها قرار می‌گیرند. توصیه‌ی ما به شما داشتن یک جعبه امداد آلرژی است. با ما همراه باشید تا وسایل و داروهایی که باید برای مقابله با آلرژی در جعبه امداد آلرژی خود داشته باشید را بشناسید.

قطره های چشم

قطره‌های چشم

زمانی که آلرژی شمارا با چشمانی سرخ که خارش دارند روبه‌رو می‌کنند، قطره‌های چشم می‌توانند به کمک شما بیایند. این قطره‌ها التهاب را کم می‌کنند و با این کار چشمان شمارا از خارش، اشک و یا تورم نجات می‌دهند. برای درمان حساسیت چشم از قطره‌های آنتی‌هیستامین که دارای کتوتیفن هستند به هنگام خارج شدن از خانه استفاده کنید تا از عوارض آلرژی در امان بمانید. همچنین اشک مصنوعی نیز در جعبه امداد آلرژی خود داشته باشید تا بتوانید با کمک آن آلرژن های درون چشمان خود را بشویید.

داروهای ضد احتقان برای مقابله با حساسیت

قرص‌های ضد احتقان

اگر به هنگام آلرژی و حساسیت گلو احساس خفگی و گرفتگی به سراغ شما می‌آید، به قرص‌های ضد احتقان در جعبه امداد آلرژی خود نیاز خواهید داشت. این داروها بافت‌های راه تنفسی شمارا که به دلیل آلرژی ورم‌کرده و راه تنفس را تنگ کرده‌اند را باز می‌کنند. این داروها به‌عنوان قرص و بدون نسخه به فروش می‌رسند و برخی از آن‌ها حاوی آنتی‌هیستامین هستند.

نکته: اگر به مشکلاتی نظیر فشارخون، گلوکوم یا مشکلات تیروئید دچار هستید، قبل از مصرف این داروها با یک پزشک مشورت کنید.

اسپری های بینی برای درمان آبریزش بینی

اسپری بینی

این افشانه‌ها معمولاً اولین انتخاب شما خواهند بود. اگر داخل بینی شما خشک است، برای نرم کردن آن از اسپری بینی حاوی نمک استفاده کنید. داروهای ضد احتقان نیز به‌صورت اسپری موجود هستند. به‌هیچ‌عنوان از این افشانه‌ها بیشتر از سه روز پیاپی استفاده نکنید؛ استفاده‌ی بیشتر می‌تواند باعث بدتر شدن عوارض آلرژی شود.

آنتی هیستامین برای درمان حساسیت فصلی

آنتی‌هیستامین

برای مقابله و درمان آبریزش بینی، عطسه و خارش و آب ریزی چشم به آنتی‌هیستامین احتیاج خواهید داشت. این دارو ماده‌ای به نام هیستامین را در بدن شما خنثی می‌کند و راهی برای درمان حساسیت فصلی است. هیستامین زمانی که تحت تأثیر آلرژن ها قرار بگیرید، توسط سیستم ایمنی بدن شما ترشح می‌شود. این داروها به‌شدت خواب‌آور هستند اما انواع جدید آن‌ها کم‌تر خواب را به چشمان شما می‌آورند. حتماً با پزشک داروخانه در مورد آنتی‌هیستامین‌ها صحبت کنید. به‌خصوص اگر قرار است که پس از استفاده از آن‌ها رانندگی کنید.

 

امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.






منبع : WEBMD 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار