علی تعالی اشاره ای نیز به روند انتخاب شهردار در شورای اسلامی شهر همدان کرد و گفت: در این خصوص روند خوبی طی شد و شورا توان خود را معطوف به انتخاب یک شهردار توانمند کرد اما مشکلاتی پیش آمد و معتقدیم شهردار باید اهل ریسک باشد و تحولات قابل ملاحظه ای در شهر ایجاد کند.
کد خبر: ۵۲۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 19 November 2017
فرماندار همدان با بیان اینکه شهردار نباید وارد جریانات و بازیهای سیاسی شود، گفت: شهردار همدان باید تحولات قابل ملاحظه ای در شهر ایجاد کند.

به گزارش مهر،علی تعالی در دیدار اعضای شورای شهر همدان گفت: روند و مبنای کار فرمانداری در ارتباط با شورای اسلامی شهر همواره مبتنی بر تعامل و همکاری و حاصل آن کمترین تنش در راستای خدمت به شهروندان بوده است.

وی با اشاره به وظیفه قانونی کمیته تطبیق مصوبات شورای شهر در فرمانداری افزود : عملکرد این کمیته در فرمانداری همدان طی سالهای گذشته بسیار قانونمند بوده که باعث شده چند نوبت بعنوان نمونه انتخاب شود.

فرماندار شهرستان همدان تغییر ترکیب اعضای کمیته تطبیق را در کارآمدی این شورا بسیار موثر دانست و عنوان کرد: افزوده شدن نماینده قوه قضائیه به ترکیب این کمیته باعث شده خروجی مصوبات از نظر حقوقی دقیق تر باشد.

وی با اشاره به ایراداتی که گاهی توسط سازمان بازرسی در سال های گذشته  به مصوبات شورای شهر وارد می شد، افزود : با وجود نماینده قوه قضائیه در ترکیب کمیته تطبیق به  بار حقوقی مصوبات و نحوه نگارش آن بیشتر توجه شده و ایراد کمتری متوجه مصوبات می شود.

تعالی اضافه کرد: در گذشته دو مشکل اساسی در مصوبات شورای شهر به چشم می خورد که یکی عدم توجه به نگارش و بار حقوقی برخی از کلمات و مصوبات و دیگری ارجاع برخی از موارد خارج از اختیارات شورا توسط شهرداری برای تصویب به شورا بود.

فرماندار همدان با اشاره به توجه جدی تر کمیته تطبیق مصوبات شورای شهر به تفکیک  حدود اختیارات شورای اسلامی شهر و شهرداری تاکید کرد: گاهی شهرداری موردی که در حدود اختیارت خودش بود توپ را به زمین شورای شهر می انداخت تا مصوبه ای از شورا داشته باشد.

وی افزود : شهرداری نیز در سالهای اخیر و رکود بازار مسکن با کاهش منابع در آمدی مواجه شده و برای اجرای پروژه ها با مشکل مواجه است که حتی المقدور سعی کردیم کمترین انتظارات را در چنین شرایطی از شهرداری داشته باشیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه در بررسی مصوبات شورای شهر بنای سخت گیری نداریم، یادآور شد: با مصوباتی که بطور مصداقی منافع آن متوجه اشخاص و براساس روابط باشد مخالفیم و وقتی منافع عموم مردم در مصوبه ای لحاظ شود ما هم نهایت تعامل را داریم.

علی تعالی اشاره ای نیز به روند انتخاب شهردار در شورای اسلامی شهر همدان کرد و گفت: در این خصوص روند خوبی طی شد و شورا توان خود را معطوف به انتخاب یک شهردار توانمند کرد اما مشکلاتی پیش آمد و معتقدیم شهردار باید اهل ریسک باشد و تحولات قابل ملاحظه ای در شهر ایجاد کند.

وی افزود: شهردار نباید وارد جریانات و بازیهای سیاسی شود اما باید از شم سیاسی برخوردار و قادر به تعامل با طیفهای مختلف سیاسی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار