فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: در راستای ایجاد امنیت کامل در استان ها، طرح هایی اجرا می شود؛ هر چند همدان از مناطق امن کشور به شمار می رود ولی قرار گرفتن این استان در مسیر تهران ضرورت ایجاد امنیت را دوچندان می کند.
کد خبر: ۵۲۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 19 November 2017
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه محرومیت از چهره 81 روستای همدان زدوده می شود گفت:آباد کردن یک هزار نقطه کشور یکی از آرزوهای رهبری انقلاب است که سپاه برای عملی شدن این خواسته دست به کار شده است.

به گزارش ایرنا؛ سردار مظاهر مجیدی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال آباد کردن 128 دهستان در کشور در دستور کار سپاه است که سهم همدان سه دهستان خزل شرقی در نهاوند، پیشخور فامنین و دهستان مهربان کبودراهنگ است.

وی توضیح داد: این سه دهستان در برگیرنده 80 روستا است که اجرای 61 طرح حوزه سلامت، اقتصاد و اشتغال توسط قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه همزمان با هفته دفاع مقدس در این سه دهستان آغاز می شود.

فرمانده سپاه همدان بیان کرد: این طرح ها شامل آبرسانی به روستاها، مرمت درمانگاه، مساجد و مدارس، لایروبی قنوات، احداث آب بند، حصار کشی مدارس و درمانگاه ها است.

سردار مجیدی با ذکر اینکه قرار است این طرح ها در مدت 2 سال به اتمام برسد اضافه کرد: بخشی از اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها توسط سپاه و بخش دیگری نیز از منابع استانی تامین می شود.

وی گفت: اجرای 2 طرح محرومیت زدایی در قالب طرح های یاد شده در شهرستان های کبودراهنگ و فامنین آغاز شده است.

وی ادامه داد: محورمیت زدایی یکی از اولویت های بسیج است و در این راستا علاوه بر طرح های یاد شده 50 طرح توسط بسیج سازندگی سپاه انجام می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تیپ 32 سپاه همدان در غربی ترین نقطه ایران در حال ماموریت است گفت: در جریان زلزله استان کرمانشاه حدود 20 تن از نیروهای این تیپ مصدوم شدند که 2 تن از نیروهای تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان دچار مصدومیت جدی شده و به بیمارستان کرمانشاه منتقل شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر سردار 'مهدی فرجی' جانشین سپاه استان همدان در منطقه زلزله زده حضور دارد و از نزدیک مسائل و مشکلات را رصد می کند.

وی اظهار کرد: تیمی از بسیج سازندگی همدان برای رصد وضعیت زلزله زدگان و نیازهای فوری آنها به کرمانشاه اعزام شد که طبق گزارش های دریافتی از نیروهای اعزامی، اهالی زلزله زده این استان مشکلی در تامین آذوقه ندارند ولی با توجه به برودت هوا به شدت نیازمند پوشاک، چادر و وسایل گرمایشی هستند.

فرمانده سپاه استان همدان گفت: سپاه این استان نیز در زمینه تامین اقلام مورد نیاز آسیب دیدگان فعالیت هایی را انجام داد و در این راستا 85 کامیون اقلام اساسی به سمت کرمانشاه اعزام کرد.

سردار مجیدی افزود: علاوه بر این نیروهای تیپ 32 سپاه همدان که هم اینک برای انجام ماموریت در مرز حضور دارند اقدام به امدادرسانی به سانحه دیدگان از نخستین ساعات بروز زلزله کردند.

** گشت محلات بسیج دایر می شود

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: در راستای ایجاد امنیت کامل در استان ها، طرح هایی اجرا می شود؛ هر چند همدان از مناطق امن کشور به شمار می رود ولی قرار گرفتن این استان در مسیر تهران ضرورت ایجاد امنیت را دوچندان می کند.

سردار مجیدی اضافه کرد: بر این اساس گشت های 'محله محور' به مثابه اوایل انقلاب فعالیت می کنند همچنین از توان نیروی مقاومت بسیج محلات در این گشت ها استفاده می شود.

وی تاکید کرد: گشت محلی بسیج در کنار نیروهای انتظامی برای امنیت تلاش می کنند و با کلانتری ها هماهنگی لازم برای هم پوشانی به ویژه در محله های آسیب پذیر را دارند.

به گزارش ایرنا وی ادامه داد: طرح گشت محله محور بسیج از پنجم آذر ماه آغاز می شود و شمار نیروهای گشتی با گذر زمان افزایش می یابد.

** اجرای یک هزار و 700 عنوان برنامه در هفته بسیج

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: یک هزار و 700 عنوان برنامه در هفته بسیج برگزار می شود که شامل عطرافشانی گلزار شهدا، حضور در آیین نماز جمعه، برگزاری میز خدمت در 40 نقطه توسط بسیج اداره ها ، ویزیت رایگان، واکسیناسیون دام توسط بسیج دامپزشکی، برگزاری نمایشگاه عکس کتاب در 35 نقطه از استان و تجلیل از بسیجیان نمونه می شود.

سردار مجیدی برگزاری مراسم خطبه خوانی در 10 نقطه استان، برگزاری کارگاه های آموزشی مهارتی والدین ودانش آموزان، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی بسیج، برگزاری 20 همایش فرهنگی و بصیرتی برگزاری 50 نشست هیات منتظران ظهور موعود، برگزاری ایستگاه های صلواتی و ارائه مشاوره رایگان به اقشار مختلف مردم را از دیگر برنامه های هفته بسیج برشمرد.

وی گفت: با وجود اینکه طرح اردوهای جهادی به صورت مستمر در طول سال انجام می شود ولی دنبال ساماندهی این گروه ها با هدف استفاده از توان آنها برای رفع محرومیت هستیم.

وی اظهار کرد: 80 صندوق قرض الحسنه ای با حمایت مردم ، هفته بسیج در همدان راه اندازی می شود که هدف از آن تنها پرداخت تسهیلات نیست بلکه در راستای ایجاد اشتغال از وجوه این صندوق ها استفاده می شود.

برنامه های هفته بسیج از دوشنبه هفته آینده 29 آبان آغاز می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار