امام جمعه نهاوند گفت: پیاده روی اربعین که به یک حرکت جهانی تبدیل شده و سال به سال با شکوه تر برگزار می شود نمادی از وحدت مسلمان و نشان دهنده قدرت امت اسلام است.
کد خبر: ۵۲۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 18 November 2017
امام جمعه نهاوند گفت: پیاده روی اربعین که به یک حرکت جهانی تبدیل شده و سال به سال با شکوه تر برگزار می شود نمادی از وحدت مسلمان و نشان دهنده قدرت امت اسلام است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه نهاوند افزود: حضور گسترده و پرشور آحاد مردم و ملت ها در آیین اربعین امسال ، عشق و ارادت قلبی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و امام حسین (ع) است و باید همیشه پر صلابت برگزار شود.

وی گفت: در آیین اربعین جلوه هایی زیبا از وحدت ،ایثار و فداکاری در یاری رساندن مردم به زائران دیده می شود که این مساله دشمنان اسلام را دچار هراس کرده است.

خطیب جمعه نهاوند تصریح کرد: دشمنان امت اسلام و مسلمین در این سال ها با بهره گیری از تمام ابزارهای فرهنگی و تبلیغی و فتنه انگیزی ها به دنبال تضعیف اربعین و شکوه آن بودند که البته توطئه های آنان همانند سایر دسیسه هایشان نقش بر آب شد.

جحت الاسلام مغیثی نیا گفت: اربعین حسینی نه تنها بیداری جهان اسلام بلکه بیداری تمام ملل تحت ظلم وآزادگان عالم است و این بیداری خار چشم استکبارشده است.

وی افزود: این حرکت عظیم علاوه بر دستاوردهای سیاسی برای جهان اسلام عاملی برای شکست توطئه های فرهنگی دشمن و اهداف فرهنگی آنان یعنی دور نگه داشتن امت اسلام از ارزشهای دینی است.

امام جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به فتنه انگیزی اخیر آل سعود در منطقه گفت: رژیم آل سعود به رهبری آمریکا به دنبال ایجاد بحران جدیدی در منطقه است.

وی افزود: این رژیم مردم مسلمان و بی دفاع یمن را قتل عام کرده و با محاصره این کشور فاجعه انسانی را طراحی می کند که می تواند سالها امت اسلام را گرفتار کند.

سال گذشته از استان همدان 26 هزار زائر در آیین اربعین حسینی شرکت کردند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار