نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت وزیر بهداشت و کمک خیران بیمارستان شهر ازندریان ساخته می‌شود.
کد خبر: ۵۲۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 18 November 2017
نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت وزیر بهداشت و کمک خیران بیمارستان شهر ازندریان ساخته می‌شود.

به‌گزارش تسنیم، محمد کاظمی در نسشت صمیمی با امام‌جمعه و شورای شهر ازندریان با حضور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در ملاقات اخیر با وزیر بهداشت و‌ درمان درخواست ایجاد بیمارستان‌ محلی (لوکال هاسپیتال ) در شهر ازندریان مطرح شد و با موافقت ایشان دستور پیگیری به معاونت وزارت داده شد.

وی بیان کرد: معاونت وزارت بهداشت و درمان نیز نامه موافقت وزیر را برای دانشگاه علوم پزشکی همدان ارسال کردند و مقرر شد در صورتی که ساختمان بیمارستان توسط خیرین مطابق با نقشه و طرح و استانداردهای وزارت بهداشت ساخته شود امکانات و تجهیزات بیمارستان توسط خود وزارت‌خانه تامین شود.

کاظمی با بیان اینکه این بیمارستان دارای بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، چند تخت بستری و‌ پزشک مستقل و حتی دندانپزشکی و غیره خواهد بود افزود: در صورتی که خیرین اعلام آمادگی کنند در زمینه ساخت ساختمان بیمارستان. تجهیزات و‌ امکانات آن از سوی وزارتخانه تامین می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شهرستان ملایر در زمینه تجهیز بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت و‌ مراکز درمانی در شهرستان اول  است گفت: تا‌کنون مبلغ یک میلیارد تومان برای ملایر تجهیزات و امکانات پزشکی از مرکز گرفتیم.

محمد رضا عبادیان با تاکید بر اینکه شهرستان ملایر هم‌اکنون تعداد 200 تخت بیمارستانی کم دارد تا به نرم استاندارد برسد گفت: با توجه به ساخت بیمارستان 96 تختخوابی در روستای جوراب ملایر توسط خیر ملایری با داشتن بخش‌های سوختگی، روانشناسی و ‌بخش جراحی داخلی و اورژانس باری از جنوب استان کم‌ شده و تا اندازه‌ای این کمبود جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه ملایر در راستای خیرین سلامت یکی از شهرهای پیشرو استان و‌ حتی کشور است تصریح کرد: تا‌کنون در برخی از شهرستان‌های استان موفق به گرفتن تجهیزات بیمارستانی نشدیم اما با کمک خیران در ملایر این امر به خوبی محقق شده است.

عبادیان با اشاره به اینکه تعداد 11 بیمارستان محلی را برای کل استان پیشنهاد داده بودیم و چون برآورد وسیع کشوری داشت مورد موافقت وزارت بهداشت قرار نگرفت گفت: با توجه به پیگیری‌های نمایندگان ملایر با ایجاد بیمارستان محلی در شهر ازندریان موافقت شده و امیدواریم با کمک خیران مؤسسه حضرت زهرا(س) به‌زودی عملیات اجرایی این مرکز در شهر ازندریان آغاز شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه این مرکز یک بیمارستان چابک محلی است که اقدامات اورژانس اولیه را برای مردم تا رسیدن به بیمارستان تخصصی انجام می‌دهد عنوان‌کرد: در این مرکز پزشک مستقل، پرستار، آزمایشگاه، چند تخت بستری، حضور پزشک متخصص، اورژانس و غیره راه‌اندازی می‌شود.

عبادیان با بیان اینکه ما بیشترین فارغ التحصیل پزشک و پرستار را داریم اما کمترین آنها در حوزه درمان به‌کارگیری می‌شوند گفت: در صورتی که حقوق و‌ مزایای خوب بدهیم و امکانات و تجهیزات خوب فراهم کنیم قطعا پزشکان ما در آن منطقه مقیم می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه به برکت طرح تحول سلامت امکانات و تجهیزات خوبی در کشور و به ویژه استان همدان فراهم شده و رضایت مندی بالای 80 درصد مردم که ناشی از نگاه مثبت و ‌عادلانه دولت و نظام به مقوله سلامت است تصریح کرد: ما تا قبل از طرح تحول سلامت و ایجاد این امکانات و تجهیزات کمتر از 2 یا 3 پزشک متخصص در استان داشتیم ‌و این در حالی‌است که هم اکنون 20 تا 30 پزشک متخصص مقیم در همدان وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه به محض رسیدن اعلام آمادگی کتبی خیران در شهر ازندریان برای ساخت ساختمان بیمارستان محلی به دست ما چارت سازمانی این مرکز توسط دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شده و عملیات ساخت این بیمارستان به‌زودی طبق طرح ،نقشه و استاندارد‌های وزارت بهداشت و درمان شروع می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه مهمترین هدف ما ارائه بیشترین خدمات بهداشتی درمانی در نزدیکترین مکان به مردم است گفت: ما با همت و ‌خودیاری مردم ‌و خیران می‌توانیم بیشترین امکانات و‌ خدمات را از مرکز و امکانات ملی جذب کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار