تبادار؛استاندار فارس: بازار مناسبی در قطر ایجاد شد اما باید دلیل کم شدن بازار قطر برای ما مشخص شود درحالیکه این بازار به کشورهای دیگر تعلق داشت.
کد خبر: ۵۲۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 15 November 2017
استاندار فارس گفت: مشکلات و چالش ها به جای خود مورد قبول است اما همه نگاه ها این نیست که سود بانکی بالا است و به نظر میرسد که مجموعه های تولیدی نگاه به درون دارند.

تبادار تاکید کرد: تولیدات باید متناسب با بازارهای جهانی باشد حتی اگر تولید کم باشد و به جای اینکه همیشه چالش ها را بیان کنیم باید تلنگری به خودمان بزنیم.

وی افزود: بازار مناسبی در قطر ایجاد شد اما باید دلیل کم شدن بازار قطر برای ما مشخص شود درحالیکه این بازار به کشورهای دیگر تعلق داشت.

استاندار فارس یادآور شد: از دست دادن بازار کشور قطر باید بررسی و دلایل کاهش آن نیز مشخص شود.

تبادار افزود: تقدیر و دادن تندیس به صادرکننده نمونه کافی نیست بلکه باید الگو سازی داشته باشیم و کارگروه توسعه صادرات باید با صادرکننده های برتر تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام فرصت ها استفاده شود به موضوع گردشگری اضافه کرد و گفت: تمامی زیرساخت های تاریخی و فرهنگی در موضوع جذب گردشگر در استان فارس آماده است بنابر این نباید فرصت های بزرگ را از دست داد.

تبادار تاکید کرد: نگاه ویژه ای به بخش خصوصی دارم و همه باید همکاری لازم را داشته باشند اما سهم استان فارس در صادرات بسیار اندک است در حالیکه محصولات کشاورزی و باغی استان فارس دارای جایگاه جهانی است.

استاندار فارس افزود: باید دلایل از دست رفتن بازارهای صادراتی و کمبود صادرات فارس هرچه سریعتر مشخص شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار