وزیر کشور امروز برای ارائه گزارشی در مورد زلزله غرب کشور و وزیر امور خارجه برای پاسخ به سوال نماینده میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب در مجلس حضور خواهند یافت.
کد خبر: ۵۲۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 15 November 2017

به گزارش تابناک : دستور کار امروز مجلس شورای اسلامی ارائه گزارش کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری در مورد طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی و همچنین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تقویت بسیج مستضعفین خواهد بود.
 همچنین گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه تاسیس دالان حمل و نقل و گذر بین المللی بین دولت جمهوری اسلامی ایران ،?جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی ارائه خواهد شد.
 گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در رسانه های ارتباط جمعی داخلی و بین المللی و فضاهای مجازی و نیز گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان نیز در دستورکار امروز مجلس قرار دارد.

ترکیب شورای عالی آموزش و تربیت فنی ، حرفه ای و مهارتی مشخص شد
نمایندگان برای تامین نظر شورای نگهبان ، ترکیب شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی را مشخص کردند.
این طرح که اعاده شده از شورای نگهبان بود با اصلاحاتی به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.
براساس بند 1 ماده 5 نهاد ملی آموزش و تربیت فنی ، حرفه ای و مهارتی به شورای عالی آموزش و تربیت فنی ، حرفه ای و مهارتی تغییر یافت.
همچنین ماده 6 این طرح نیز اصلاح شد.
براساس این اصلاحیه شورای عالی آموزش و تربیت فنی ، حرفه ای و مهارتی به عنوان نهاد ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهور​، بدون ایجاد تشکیلاتی جدید با نقش سیاست گذاری در چارچوب اسناد بالادستی، برنامه ریزی کلان ، تنظیم گری ، تضمین کیفیت ، طراحی و نظارت در اجرای نظام صلاحیت حرفه ای و نظارت بر آموزش و تربیت فنی ، حرفه ای و مهارتی تشکیل می شود و اعضای آن نیز به شرح زیر است: 
1- معاون اول رئیس جمهور( رئیس شورا)
2- وزیر آموزش و پرورش
3-وزیر علوم،​تحقیقات و فناوری 
4-وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی
5- وزیر صنعت، معدن و تجارت
6- وزیر جهاد کشاورزی
7-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
8-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
9-رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور
10-دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب مجلس بعنوان ناظر 
11-رئیس اتاق تعاون ایران
12-رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران
13-رئیس اتاق اصناف ایران (بدون حق رای)
14- سه نفر از متخصصین و صاحبنظران در آموزش و تربیت فنی ، حرفه ای و مهارتی و بازار کار ( بدون حق رای) خواهند بود.
همچنین براساس تبصره 1 افراد موضوع بند 14 به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی و تصویب اکثریت اعضای دارای حق رای شورای عالی انتخاب و با حکم معاون اول رئیس جمهور برای مدت 4 سال منصوب می شوند، انتخاب مجدد آنان بلامانع است.
براساس تبصره 22 نیز دبیرخانه شورای مذکور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر و دبیر آن توسط معاون اول رئیس جمهور(بدون حق رای) منصوب می شود. 
براساس تبصره 3 نیز سایر وزرا حسب مورد به دعوت رئیس شورا (بدون حق رای) حضور می یابند.




منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار