مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه محصولات زراعی 74.5 درصد تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است، گفت: در سال گذشته 129 هزار تن سیب‌زمینی به ارزش 125 هزار دلار از استان همدان صادر شده است.
کد خبر: ۵۲۴۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 14 November 2017
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه محصولات زراعی 74.5 درصد تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده است، گفت: در سال گذشته 129 هزار تن سیب‌زمینی به ارزش 125 هزار دلار از استان همدان صادر شده است.

به‌گزارش ایسنا، امیرلاهوتیان در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه افزایش تولید گندم، سیب‌زمینی،حبوبات،ذرت‌دانه‌ای،چغندرقند و جو از برنامه‌های جهادکشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: تولید بالاتر در برنامه راهبردی جهادکشاورزی ابلاغ شده اما تولید به هر قیمتی را نمی‌خواهیم بلکه افزایش تولید در واحد سطح مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه براساس سیاست‌های ابلاغی در کشت محصولات آبی باید کاهش کشت داشته باشیم، تصریح کرد: در سال گذشته 76 هزار هکتار گندم آبی کشت شده بود و امسال برنامه داریم از این میزان بیشتر نشود.

پیش‌بینی تولید 687 هزار تن گندم در همدان

لاهوتیان با بیان اینکه تا کنون بارندگی موثری برای محصولات دیم رخ نداده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 687 هزار تن گندم در استان همدان تولید شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: سال گذشته تولید گندم تحت تأثیر ناهنجاری‌های هوایی و بیماری‌ها قرار گرفت و کاهش تولید در این محصول به وجود آمد به طوریکه 580 هزار تن گندم در استان تولید شد که از این میزان 379 هزار و 569 تن به‌صورت تضمینی خریداری شد.

1971 میلیارد تومان در صف پرداخت بهای گندم قرار دارد

وی با اشاره به پرداخت 60 درصد بهای گندم به کشاورزان، بیان کرد: تا 22 آبان از 379 هزار و 562 تن گندم خریداری‌شده 2084 میلیارد ریال پرداخت شده و 1971 میلیارد تومان در صف پرداخت قرار دارند. همچنین در حال حاضر 100 درصد کشت گندم دیم و 95 درصد گندم آبی در مزارع استان همدان انجام گرقته است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی‌جاری 8317 هکتار از محصولات پاییزه استان تحت پوشش بیمه قرار دارند، ادامه داد: این میزان نسبت به برنامه ابلاغی پایین است و به کشاورزان توصیه می‌کنم تا در فرصت باقیمانده برای بیمه محصولات خود اقدام کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان اظهار کرد: تسهیلات سرمایه در گردش برای کشت‌های پاییزه 409 میلیارد تومان درنظر گرفته شده و مشکلی که در این زمینه وجود دارد، این است که جزء تسهیلات تکلیفی بانک‌ها نبوده و در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش کشت‌های پاییزه رضایتی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار