مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه شهرداری در بحث نیم درصد خود تعامل با کتابخانه‌های را پیشه کرده چراکه پی برده کتابخانه در ساختار رفتار شهروندی نقش بسزایی دارد، تأکید کرد: سال آینده نقشه‌های شهری بررسی می‌شود تا خلأهای فضاهای فرهنگی در مناطق مختلف شناسایی شود.
کد خبر: ۵۲۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 12 November 2017
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند و گرامیداشت بیست و پنجمین دوره کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار اظهار داشت: برنامه‌های متنوع وبسیار گسترده‌ای در۱۱۱باب کتابخانه عمومی استان اعم از شهری و روستایی برگزار می‌شود.

به گزارشتابناک همدان؛ عاطفه زارعی برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای مسابقات مختلف کتاب‌خوانی، قصه، نقاشی، تشکیل کانون‌های مطالعاتی، نقد کتاب را گوشه‌ای از برنامه‌های بیست و پنجمین دوره کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بابیان اینکه بیش از  یک‌میلیون و ۲۴۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد، که ۱۱۱ هزار و ۹۹۳ جلد کتاب مربوط به کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند است، یادآور شد: بیشترین قشر مراجعه‌کننده به کتابخانه‌ها به‌ویژه در روستاها کودکان، نوجوانان و زنان خانه‌دار هستند.

زارعی با اشاره به اینکه شهرداری در بحث نیم درصد خود تعامل با کتابخانه‌های را پیشه کرده چراکه پی برده کتابخانه در ساختار رفتار شهروندی نقش بسزایی دارد، تأکید کرد: سال آینده نقشه‌های شهری بررسی می‌شود تا خلأهای فضاهای فرهنگی در مناطق مختلف شناسایی شود.

همراهی شهرداری برای محو شکاف فرهنگی

زارعی بابیان اینکه بیش از ۷۰ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان همدان هستند، اظهار کرد: درگذشته سیستم ثبت اطلاعات اعضا یکپارچه نبود اما امروز اطلاعات افراد تجمیع شده و بر اساس این آمار پنج درصد از جمعیت استان در ۱۱۱ باب کتابخانه شامل ۶۳ کتابخانه شهری و ۴۸ کتابخانه روستایی عضویت دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته اطلاع‌رسانی عنوان کرد: برگزاری نشست‌هایی در صداوسیمای مرکز همدان به مناسبت هفته کتاب، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار و تولید گزارش‌های رادیویی و تلویزیونی و برنامه‌های فرهنگی و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در اولویت برنامه‌های این کمیته قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان شهرستانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای در سطح استان، افزود: در نشست کتاب‌خوان ویژه نیز در حوزه خاصی به معرفی کتاب خاص در بخش‌های مختلف پرداخته می‌شود به‌طوری‌که با توجه به سیر مطالعاتی در هر ۹ شهرستان، ۹ نشست کتاب‌خوان برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: از آبان ماه سال گذشته تا آبان ماه امسال ۲۳ میلیون تومان برای خریداری کتب و منابع اطلاعاتی بومی در استان اختصاص یافت.

زارعی بابیان اینکه در هفته کتاب خرید کتاب از نویسندگان و ناشران استان به‌منظور حمایت از این قشر و تجهیز بخش همدان‌ شناسی را خواهیم داشت، عنوان کرد: در برخی موارد نیز افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به اداره کل کتابخانه‌ها عمومی استان کتاب خود را معرفی کنند که با توجه به سیاست حمایت از نویسندگان بومی، کتب پس از بررسی، خریداری می‌شود.

وی اشاره کرد: خوشبختانه یا متأسفانه ۸۰ هزار نسخه  کتاب پرواز از لیست کتابخانه‌های عمومی استان کم شده است، که جای تأمل دارد.

زارعی در پایان از فعالیت‌های انجمن خیرین کتابخانه ساز نهاوند تشکر و قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: ۷۷۵۲ نفر در شهرستان نهاوند عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که با توجه به جمعیت وضعیت خوبی نسبت به استان در نهاوند وجود دارد.





منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار