وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 360 ورزشگاه ویژه کارگران در سراسر کشور وجود دارد، افزود: افتخار می کنیم که امروز متولی امور قشر زحمت کش کارگران و بازنشستگان هستیم و تمام تلاش ما این است که امکانات رفاهی و ورزشی را برای این قشر فراهم کنیم.
کد خبر: ۵۲۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 12 November 2017
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:به منظور استفاده ازظرفیت بازنشستگان، سند سالمندی و بازنشستگی که در برنامه ششم توسعه مطرح بود با همکاری سازمان برنامه و بودجه در حال نهایی شدن است و پس از تکمیل اجرایی می شود.

به گزارش ایرنا؛ علی ربیعی در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث خانه امید شهرستان نهاوند، اظهار کرد: فراهم کردن زمینه سلامتی برای سالمندان و بازنشستگی توام با تندرستی، از راهبردهای دولت تدبیر و امید است؛ چراکه وجود معلولیت برای این قشر می تواند تبعات اجتماعی منفی برای فرد و جامعه به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور در آینده به سمت افزایش سالمندان گام برمی دارد، افزود: ما برای ورود به این دوره برنامه ریزی کرده ایم که از مهمترین بخش های این برنامه می توان به اجرای طرح غربالگری آلزایمر اشاره کرد که در حال اجرا است.

ربیعی گفت: تلاش ها دولت برای ایجاد اشتغال به ثمر نشسته است اما به دلیل تلنبار شدن آمار سالها بیکاری در کشور، دستاوردهای دولت تدبیر و امید در عرصه بهبود وضعیت اشتغال کمتر به چشم می آید.

وی افزود: دولت با برنامه ریزی که برای اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر دارد و اعتبارات خوبی که به این حوز اختصاص داده، امیدوار است که بتواند مشکل اشتغال را به کمترین میزان کاهش داده و معضل بیکاری را ریشه کن کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 360 ورزشگاه ویژه کارگران در سراسر کشور وجود دارد، افزود: افتخار می کنیم که امروز متولی امور قشر زحمت کش کارگران و بازنشستگان هستیم و تمام تلاش ما این است که امکانات رفاهی و ورزشی را برای این قشر فراهم کنیم.

ربیعی اظار کرد: هم اینک 43 خانه امید در سراسر کشور فعالیت می کند که از این تعداد 18 خانه در دولت تدبیر و امید احداث شده است.

وی افزود: خانه امید نهاوند بعد از همدان و ملایر سومین خانه امید این استان است و برای تکمیل آن 12 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی و امکانات لازم شامل کتابخانه، بوفه، سالن اجتماعات و رستوران در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هدف از گسترش خانه های امید را استفاده از ظرفیت بازنشستگان و تجارب آنها در امور مختلف است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث خانه امید شهرستان نهاوند در زمینی به مساحت 720 متر مربع با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای سفر یک روزه خود به همدان ابتدا شرکت بین المللی رایان نیک واقع در شهرک صنعتی رزن را افتتاح کرد و در ادامه در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال در محل استانداری همدان حضور یافت.

پس از آن با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 10 طرح بهزیستی در حوزه های توانمندسازی، پیشگیری، فرهنگی آموزشی، اجتماعی و فرهنگی با هزینه کرد 16 میلیارد و 940 میلیون ریال در شهرستان های همدان، نهاوند و کبودراهنگ بهره برداری شد.

در این سفر یک روزه عملیات اجرایی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بهار در زمینی با زیربنای 2 هزار 400 متر مربع و در 2 طبقه آغاز شد.

حضور در ملایر و نشست با مسئولان این شهرستان آخرین برنامه سفر یک روزه علی ربیعی در استان همدان اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار