فرماندار ملایر با بیان اینکه تعداد روستاهای ملایر از ۳۵۰ به ۲۰۸ روستا کاهش پیدا کرده است گفت: هم‌اکنون اقدامات ‌خوبی در راستای حفظ سکونت در روستاهای شهرستان ملایر در حال انجام است.
کد خبر: ۵۲۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 12 November 2017
فرماندار ملایر با بیان اینکه تعداد روستاهای ملایر از ۳۵۰ به ۲۰۸ روستا کاهش پیدا کرده است گفت: هم‌اکنون اقدامات ‌خوبی در راستای حفظ سکونت در روستاهای شهرستان ملایر در حال انجام است.

به گزارش تسنیم ، عبدالعظیم رضایی در مراسم افتتاح هتلینگ بیمارستان دکتر غرضی ملایر که با حضور وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: از همه ظرفیت‌‌های شهرستان باید در زمینه حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید استفاده شود.

وی با بیان اینکه یک زمان شهرستان ‌ملایر حدود 350 روستا وجود داشته است گفت: در حال حاضر این شهر 208 روستای دارای سکنه دارد و هم‌اکنون اقدامات ‌خوبی در راستای حفظ سکونت در روستاهای، شهرستان در حال انجام است.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه هم‌اکنون‌ مهمترین دغدغه مسئولان و مردم در خصوص اشتغال است گفت: باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌‌های ملایر در راستای ایجاد اشتغال در این شهر استفاده شود.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر 230 واحد صنعتی در سطح شهرستان‌ ملایر وجود دارد گفت: در دو سال اخیر اقدامات مطلوبی در زمینه بازگشت برخی واحد‌های تعطیل و ‌نیمه‌تعطیل شهرستان انجام شده و امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی کلیه واحد‌های صنعتی، شهرستان‌گامی موثر در راستای اشتغال‌زایی ملایر برداریم.

وی همچنین با اشاره به ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و‌ منبت تصریح‌کرد: هم‌اکنون حدود 4 هزار کارگاه مبل و منبت در ملایر فعال است و تعداد 8 هزار نفر به صورت مستقیم ‌و با احتساب صنایع وابسته تعداد 20 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این واحدها فعالیت دارند.

رضایی با اشاره به ظرفیت بالای ملایر در حوزه کشمش و انگور گفت: این شهر با داشتن بیش از 10 هزار هکتار باغ انگور جایگاه ویژه‌ای در زمینه صادرات این ‌محصول به ‌کشورهای اروپایی و آسیایی دارد و هم‌اکنون پرونده ثبت جهانی انگور ملایر در فائو در دست پیگیری است و در آینده شاهد ثبت جهانی انگور ملایر خواهیم بود.

فرماندار ملایر خواستار افزایش سهمیه تسهیلات صنوق کارآفرینی امید در راستای تسهیل کار آفرینان و‌ همچنین تقاضای پرداخت یارانه و تجهیزات در زمینه راه‌اندازی، شیلتر بانوان( مرکز نگهداری زنان معتاد) شد.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد صیانت از خانواده از سال گذشته در ملایر ایجاد شده گفت: با تشکیل این بنیاد در هشت ماهه امسال شاهد کاهش 31 درصدی طلاق در ملایر بوده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار