وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: فلسفه دولت چیزی جز این نیست که بتواند رنج و غم مردم را کم کرده و سفره مردم را بزرگتر کند.
کد خبر: ۵۲۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 12 November 2017
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت هشت هزار میلیارد ریال برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه و دارای سوء تغذیه هزینه کرده است.

به گزارش ایرنا؛ علی ربیعی در آیین افتتاح هتلینگ و ساختمان سی.تی.اسکن بیمارستان دکتر غرضی ملایر، برگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه را از اقدامات مهم دولت برشمرد و افزود: این طرح در استان های مرزی آغاز شده است و به زودی در استان همدان نیز اجرا می شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در جهت تامین غذا برای کودکان دارای سوء تغذیه، یادآوری کرد: در حوزه مسکن نیز تلاش کردیم به جای احداث مسکن انبوه، طرح تامین مسکن برای خانواده های دارای بیش از دو معلول پیگیری شود و در این طرح نیز موفق شدیم و این طرح در حال اتمام است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: فلسفه دولت چیزی جز این نیست که بتواند رنج و غم مردم را کم کرده و سفره مردم را بزرگتر کند.

وی اضافه کرد: برای خدمت رسانی و حل مشکل مردم باید یاد بگیریم تنش ها را کم کنیم و هم افزایی هایی را در کنار هم ایجاد کنیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه ما راهی جز موفقیت نداریم، افزود: پرچم انقلاب اسلامی را باید هر روز برافراشته ترکنیم، در حالیکه شاهد هستیم ثباتمان در منطقه ذیل توجهات حضرت ولیعصر(عج) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب افزایش قابل توجهی داشته است.

ربیعی بازار کار منطقه را 300 هزار نفر ارزیابی و اضافه کرد: این ظرفیت، فرصت بسیار مناسبی برای ما است تا با کار زیاد، فکر و اندیشه درست و دوری از اشتباه، بتوانیم عقب ماندگی ها را جبران کنیم؛ چراکه ما نسبت به نسل های آینده هم مسئول هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای رسیدن به توسعه و آرامش در کنار هم باشیم، بیان کرد: ما به آرامش نیاز داریم و آرامش جامعه زیرساخت اصلی توسعه است و این هدف دولت است که بتوانیم با آرامش در کنار هم کار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با همه فراز و نشیب هایی که در دولت داریم، تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

ربیعی با اشاره به اینکه دولت چند هدف را مبنا قرار داده تا فقر را به طور علمی، کارشناسی و با عقلانیت محدود کند، افزود: ما نمی خواهیم به جیب مردم پولی بگذاریم و از جیبشان سه برابر خارج کنیم؛ چراکه این نوعی ایجاد رضایت کوتاه مدت در مردم است و هدف ما این نیست.

وی تاکید کرد: من روزی که به وزارتخانه آمدم 80 هزار میلیارد ریال برای طرح تحول نظام سلامت اختصاص یافت و امروز این رقم به 200 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است که برای دولت بسیار سنگین و پر هزینه بشمار می رود اما باز هم در بضاعت خودمان کمک می کنیم.

ربیعی در راستای تحقق درخواست های مردم ملایر از معاونان خود درخواست کرد که گروهی برای کارهای خوشه بندی در زمینه بیمه به این شهرستان بیایند و با استفاده از امکانات و ابزارهای موجود و یا در قالب تعاونی برای رفع مشکلات این قشر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی را به طور قطع پیگیری می کنیم، افزود: در خصوص بیمه رانندگان هم در صدد اخذ اعتباراتی از دولت هستیم.

وی اضافه کرد: در همین چارچوب طبق مصوبه مجلس حدود هشت هزار میلیارد ریال درآمد کسب کردیم، اما 13 هزار میلیارد ریال هزینه کردیم و در این زمینه دستور بیمه 100 هزار تن صادر شده است که سهمی هم برای ملایر در نظر می گیریم.

همرمان با سفر یکروزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان همدان، شامگاه شنبه هتلینگ و ساختمان بخش سی.تی.اسکن بیمارستان دکتر غرضی ملایر با اعتبار 55 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

علی ربیعی در جریان این سفر، ابتدا در شورای اداری شهرستان رزن شرکت و سپس واحد صنعتی بین المللی 'رایان نیک' واقع در شهرک صنعتی رزن را افتتاح کرد.

در ادامه این سفر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال در محل استانداری همدان حضور یافت.

بهره برداری از 10 طرح بهزیستی با مجموع اعتبار 16 میلیارد و 940 میلیون ریال در شهرستان های همدان، نهاوند و کبودرآهنگ، بخشی از برنامه های سفر ربیعی به همدان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار