معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان اعلام کرد
حجت‌الاسلامی درباره نامناسب بودن فضای استان برای معلولان و نابینایان تصریح کرد: طی جلسات برگزار شده شهرداری مکلف شده به ساختمان‌هایی که درب ورودی آنها برای معلولان مناسب‌سازی نشده است، پایان‌کار ندهد.
کد خبر: ۵۲۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 12 November 2017
وجود 3000 نابینا و کم‌بینا در همدان/جلوگیری از تولد 35 نوزاد معلول در سالجاری
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان از وجود ۳ هزار نابینا و کم‌بینا در این استان خبر داد و گفت: این افراد براساس شدت معلولیت و نظر کمیته توانبخشی از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا؛ فریدالدین حجت‌الاسلامی با اشاره به بیمه نابینایان و کم‌بینایان بیان کرد: نابینایان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و کلیه هزینه‌های درمانی آنها در مراکز دولتی و درصورت تأیید کمیته توانبخشی مازاد هزینه درمان در مراکز غیردولتی نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه کلیه وسایل مورد نیاز اعم از عصا، ویلچر، نرم‌افزارهای مربوط به نابینایان و پرکینز در اختیار تمام نابینایان قرار گرفته است، درباره تحصیل این افراد در دانشگاه‌ها اظهار کرد:۹۰دانشجوی نابینا در مقاطع مختلف دانشگاهی درسطح استان مشغول به تحصیل هستند و کل هزینه دوران تحصیل آنها درتمامی مقاطع در مراکز آزاد، شبانه و ... توسط سازمان پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلامی درباره اقدامات انجام شده در حوزه جلوگیری از به دنیا آمدن افراد نابینا خاطرنشان کرد: غربالگری ژنتیک در مراکز آزمایشگاهی استان به ویژه برای خانواده‌هایی که دارای افراد معلول هستند، انجام می‌شود به طوریکه با این امر، از تولد ۳۵ نوزاد معلول در سالجاری جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نابینایان در ابتدا کم‌بینا بوده‌اند، ادامه داد: طرح پیگیری از تنبلی چشم(آمبلیوپی) برای کودکان ۴ تا ۶ سال در اکثر مهدکودک‌ها با هدف تشخیص زودهنگام مشکلات بینایی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلامی درباره نامناسب بودن فضای استان برای معلولان و نابینایان تصریح کرد: طی جلسات برگزار شده شهرداری مکلف شده به ساختمان‌هایی که درب ورودی آنها برای معلولان مناسب‌سازی نشده است، پایان‌کار ندهد.

وی در پایان با اشاره به وجود یک کتابخانه ویژه نابینایان در همدان خاطرنشان کرد: انجمن نابینایان با جذب کمک‌های مردمی به مشکلات نابینایان رسیدگی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار