نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنیاد برکت برای احداث سه طرح اساسی و اشتغالزا در این شهرستان اعلام آمادگی کرده و کارخانه قند یکی از این طرح ها است.
کد خبر: ۵۲۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 10 November 2017
شماری از مسئولان استانی و شهرستانی تنها راه حل مشکلات چغندرکاران اسدآبادی را احداث کارخانه فرآوری این محصول عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، حکایت انباشت محصول چغندر قند در مزارع و سرگردانی کشاورزان اسدآبادی برای برداشت به موقع محصول و گرفتار نشدن در گل و لای زمستان و حمل و فروش چغندر قند به کارخانه های فرآوری به گوش مسئولان استان رسید.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان همدان و معاونان وی پس از حضور در مزارع اسدآباد و بررسی میدانی از مشکلات چغندرکاران به همراه تعدادی از کشاورزان در فرمانداری اسدآباد گردهم آمده تا راهکاری مفید برای رفع همیشگی مشکلات کشت چغندرقند و کاستن دغدغه کشاورزان بیابند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در این نشست تنها راه حل مشکلات چغندرکاران اسدآبادی را احداث کارخانه فرآوری این محصول ذکر کرد و گفت: بنیاد برکت کشور آمادگی مشارکت در احداث این طرح را دارد.

اکبر رنجبرزاده افزود: محصولات کشاورزی با ضریب امنیت ویژه ای باید روانه بازار شده تا در این مسیر کشاورزان دچار کمترین ضرر و زیان شوند.

وی با اشاره به اشتغال 60 درصد مردم اسدآباد در بخش کشاورزی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی می تواند موجب ارزش افزود و سود بیشتر برای تولیدکنندگان و همچنین رونق اشتغال این منطقه شود.

رنجبرزاده رفع مشکلات چغندرکاران را از اولویت مسئولان اسدآباد ذکر کرد و افزود: این شهرستان به عنوان قطب تولید چغندرقند به شدت نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنیاد برکت برای احداث سه طرح اساسی و اشتغالزا در این شهرستان اعلام آمادگی کرده و کارخانه قند یکی از این طرح ها است.

وی همچنین به پرتودهی محصولات کشاورزی اسدآباد تاکید کرد و گفت: پرتو دهی می تواند طول عمر محصولات باغی و زراعی انبار شده را افزایش داده و از فساد آنها جلوگیری کند.

فرماندار اسدآباد نیز افزایش سطح زیر کشت و میزان تولید چغندر قند در این شهرستان را فرصتی برای تحقق خودکفایی و تکیه برتوان داخلی دانست و خاطرنشان کرد: باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

حسین افشاری با اشاره به تولید 140 هزار تن چغندر قند در این منطقه، اضافه کرد: با پیگیری های صورت گرفته ظرفیت کارخانه قند همدان روزانه 800 تن افزایش می یابد و بیشترین حجم را به محصولات اسدآباد اختصاص خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز احداث سردخانه و صنایع تبدیلی در اسدآباد را ضروری دانست و گفت : به دنبال جذب سرمایه گذار برای ایجاد این طرح ها هستیم.

منصور رضوانی جلال با اشاره به تولید هشت هزار هکتار چغندر قندر در اراضی کشاورزی استان افزود: سهمیه استان همدان برابر الگوی کشت کشوری پنج هزار و 800 هکتار است.

وی تصریح کرد: افزایش کشت چغندر قند موجب بروز مشکلاتی شده است که رفع آن در بلند مدت نیازمند مشارکت کشاورزان و رعایت الگوی کشت است.

رضوانی جلال یادآورشد: تاکنون 50 درصد چغندر قند استان برداشت و به کارخانه های سراسر کشور حمل شده است.

اسدآباد با 64 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی سالانه 500 هزار تن انواع محصول را تولید می کند.

اسدآباد 100 هزار جمعیت دارد و در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار