جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) گفت: توسعه و آبادانی 6 دهستان استان، شامل 88 روستا با جمعیتی افزون بر 80 هزار نفر، در برنامه امسال سپاه امام رضا قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۲۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 08 November 2017
به گزارش تابناک : احمد واحدی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار تایباد گفت: برنامه های پیش بینی شده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در 6 شهرستان سرخس، کلات، زاوه، خواف، تربت جام و تایباد اجرا می شود.
وی با بیان اینکه این برنامه ها در محورهای فرهنگی، تبلیغ، تعلیم و تربیت، سلامت، عمران، اشتغال و اقتصاد تدوین شده، افزود: یکی از مهمترین برنامه ها ایجاد ظرفیت اشتغال و تحقق شعار سال برای رونق بازار کار و آموزش در مناطق از قبل پیش بینی شده با توجه به ظرفیت های موجود با صرف کمترین هزینه است.
وی به اعتبارات اختصاص یافته به پروژه های استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 87 طرح برای این 6 دهستان طراحی شده که برای آن 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که نیمی از آن را قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و مابقی را ادارات مربوطه تامین خواهند کرد.
فرماندار تایباد نیز گفت: دهستان کرات از توابع این شهرستان با 10 روستا و 16 هزار نفر جمعیت در قالب 6 هزار خانوار، از جمله دهستان های گنجانده شده در قالب طرح توسعه قرارگاه سپاه است که 19 طرح برای آن تعریف شده است.
حسین شرافتی راد افزود: احیا و لایروبی قنوات، ساخت خانه عالم، طرح های آبرسانی و تکمیل فضاهای آموزشی از مهمترین طرح های مورد نظر برای این منطقه است.
وی با بیان اینکه 50 درصد قنوات شهرستان تایباد نیاز به مرمت دارد افزود:در حال حاضر 50 درصد قنوات تایباد در دهستان کرات قرار دارد که 17 میلیارد و 600 میلیون ریال از طرف قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به آن تعلق گرفته است.
شهرستان تایباد متشکل از 2 بخش مرکزی و میان ولایت با 35 روستا در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار