مدیرکل تعاون، کارن و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: براساس سرشماری صورت گرفته در سال 95 جمعیت شهرستان رزن 107 هزار 587 نفر بوده است که از این تعداد 34 هزار و 145 نفر جز جمعیت فعال به شمار می‌روند.
کد خبر: ۵۲۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 08 November 2017
مدیرکل تعاون، کارن و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: نرخ بیکاری در شهرستان رزن از ۱۲.۵ درصد در سال ۹۳ به ۸.۲ درصد در سال جاری رسیده است.

به گزارش  تسنیم، احمد توصیفیان در کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان با بیان اینکه ظرفیت بالایی در حوزه ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات در شهرستان رزن وجود دارد اظهار داشت: با وجود کم بود اعتبارات تسهیلات خوبی در استان پیش‌بینی شده است و دولت با برنامه‌ریزی مناسب در بحث اشتغال عمل می‌کند.

وی افزود: سهمیه استان همدان برای اجرای طرح کارورزی 4860 نفر است که از این تعداد در شهرستان رزن 341 نفر برای این طرح به تفکیک دستگاهی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کارن و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: براساس سرشماری صورت گرفته در سال 95 جمعیت شهرستان رزن 107 هزار 587 نفر بوده است که از این تعداد 34 هزار و 145 نفر جز جمعیت فعال به شمار می‌روند.

توصیفیان افرود: 31 هزار و 331 نفر را افراد شاغل و 2814 نفر را بیکاران تشکیل داده‌اند 

وی از پرداخت بیش از 1300 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان همدان توسط دولت خبر داد و گفت: این تسهیلات با توجه به نوع وام و شرایط دریافت از 4 درصد تا 16 درصد است.

مدیرکل تعاون، کارن و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: از این میزان 600 میلیارد تومان در بحث رونق تولید در کارگروه تسهیل پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: 340 میلیارد تومان تسهیلات با یارانه 2 تا 6 درصد پیش‌بینی شده که نرخ تسهیلات آن 12 تا 16 درصد برای تولید کننده می‌شود که آورده تولیدکننده نیز 13 تا 20 درصد باید باشد.

توصیفیان افزود: در صورتی که طرح‌های ارائه شده توجیه داشته باشد و دارای حداقل شرایط باشد سقفی جهت پرداخت تسهیلات وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه پس از ارائه طرح‌ها و در راستای کاهش زمان رسیدگی و بررسی،کمیته فنی بررسی طرح های اشتغال فراگیر در رزن برگزار شده و به بانک ها معرفی خواهند شد گفت: که این امر نهایت تعامل مدیران در تسریع و تسهیل کار مردم در دریافت تسهیلات است.

مدیرکل تعاون، کارن و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: نرخ بیکاری شهرستان رزن 8.2 درصد است که این میزان از نرخ بیکاری میانگین استان نیز پایین‌تر است.

توصیفیان اظهار داشت: نرخ تسهیلات اشتغال روستای 6 تا 9 درصد است که سهم شهرستان‌ها به خوبی دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری  بیش از 11 هزار و 401 نفر اشتغال جدید در سطح استان ایجاد شده است اظهار داشت: از این میزان بیش از 6 هزار بیمه شده جدید در تامین اجتماعی استان همدان ثبت شده و مابقی نیز در مشاغل خانگی، طرح های خوداشتغالی و غیره بوده است.

فرماندار رزن هم  با بیان اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان بیش از 12.5 درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته این میزان به 8.2 درصد در سالجاری رسیده است اظهارداشت: شهرستان رزن با اینکه تنها 6.2 درصد از جمعیت استان را دارا می باشداما  13 درصد از اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

فتحعلی حسینی با اشاره به اینکه در سال جاری تا به امروز 678 شغل در رزن ایجاد شده است گفت: طبق آمار تامین اجتماعی رزن در سال گذشته 1200 شغل و در سال جاری تا به امروز 678 شغل در سطح شهرستان رزن ایجاد شده است.

وی با عنوان اینکه شهرستان رزن در 4 ماهه نخست سال جاری حائز رتبه سوم در جذب تسهیلات اشتغال‌زا بوده است اضافه کرد: از 646 میلیارد تسهیلات اشتغال‌زایی جذب شده توسط استان همدان 64 میلیارد تومان را شهرستان رزن جذب کرده است. 

فرماندار رزن گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری باید قدم‌های جدی‌تر و موثرتری در راستای ایجاد اشتغال برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار