مسئول ایستگاه صلواتی شهید"عزت اله احمدی"اظهار داشت: ایستگاه صلواتی شهید "عزت اله احمدی"از 8 آبان ماه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برپاشده و تا 25 آبان ماه نیز آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.
کد خبر: ۵۲۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 08 November 2017
مردم شهر جورقان همدان که سه سال است توفیق میزبانی از زائران اربعین حسینی را به دست آورده‌اند امسال نیز توانسته‌اند با ارائه خدمات متفاوت و مناسب در پذیرایی از زائران اربعین حسینی، سنگ تمام بگذارند.

به گزارش تسنیم، استان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان این روزها مسیر تردد زائران اربعین حسینی از 14 استان و چندین کشور همسایه است و توانسته با ارائه خدمات مناسب به زائران اباعبدالله الحسین(ع) مدال پر افتخار خادمی از زوار اربعین حسینی را به گردن بیاویزد. آنچه می‌خوانید گوشه‌ای از خدمت خالصانه مردم جورقان به زوار اربعین حسینی است که عشق و ارادت آنها به سرور و سالار شهیدان را بیان می‌کند.

توزیع روزانه 10 هزار پرس غذای گرم توسط ایستگاه صلواتی شهید "عزت اله احمدی"

مسئول ایستگاه صلواتی شهید"عزت اله احمدی"اظهار داشت: ایستگاه صلواتی شهید "عزت اله احمدی"از 8 آبان ماه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برپاشده و تا 25 آبان ماه نیز آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

وی بابیان اینکه روزانه  نزدیک به 12 هزار میان وعده توسط این ایستگاه در بین زائران اربعین حسینی توزیع می‌شود افزود: روزانه 10 هزار پرس غذای گرم در بین زائران توزیع‌شده است و 7 هزار نفر نیز می‌توانند از خدمات اسکان ما در این ایستگاه بهره‌مند شوند.

علی شهبازی با اشاره به اینکه تا امروز 1400 نفر توسط ایستگاه صلواتی شهید "عزت اله احمدی" اسکان داده‌شده‌اند بیان کرد: علاوه بر پذیرایی از زائران داخلی، ما میزبان 250 زائر اربعین حسینی از کشور ترکیه و 350 زائر از کشور آذربایجان و تعدادی نیز از کشور افغانستان بودیم.

ویبا تشریح دیگر خدمات این ایستگاه تصریح کرد: در بخش داخلی نیز بیشترین زائران مراجعه‌کننده به ایستگاه صلواتی شهید "عزت اله احمدی" شهر جورقان مربوط به استان‌های تهران، قم، مشهد، تبریز و شهرهای شمالی کشور هستند.

مسئول ایستگاه صلواتی شهید "عزت اله احمدی" با تأکید بر اینکه ما به‌صورت شانه روزی آماده خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی هستیم ابراز کرد : در این ایستگاه که به همت مردم شهیدپرور جورقان برپاشده است علاوه بر فعالیت 60 نفر از خادمان، امکانات بهداشتی، درمانی، دارویی و غیره نیز به زائران ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه تاکنون 8 هزار بسته فرهنگی در قالب‌های مختلف مانند "طرح نایب‌الزیاره شهدا" در بین زائران توزیع‌شده است اظهار داشت: تمام هزینه‌های ایستگاه صلواتی شهید "عزت اله احمدی" توسط مردم شهر جورقان تأمین‌شده است.

شهبازی با تأکید بر اینکه بخشی از امور مربوط به تهیه زیرساخت‌ها توسط شهرداری و شورای شهر جورقان انجام‌شده است گفت: سال گذشته مردم جورقان برای پذیرایی از زائران اربعین 87 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی کردند و امسال نیز تا امروز کمک‌های آنها به 25 تومان رسیده است.

اعلام آمادگی 200 خانواده جورقانی برای اسکان زائران اربعین حسینی

رییس شورای شهر جورقان نیز با قدردانی از مردم این شهر برای سنگ تمام گذاشتن در میزبانی از زائران اربعین حسینی ابراز کرد:  ایستگاه صلواتی شهید "عزت اله احمدی" 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) است.

حشمت اله احمدی اظهار داشت: ما علاوه بر ارائه غذای گرم و اسکان، تمهیداتی برای ارائه خدمات فنی، درمانی، بهداشتی، رفاهی و غیره نیز اندیشیده‌ایم تا بتوانیم به بیشترین نیازها و درخواست‌های زائران اربعین حسینی پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اسکان موقت زائران اربعین حسینی در شهر جورقان، 200 خانواده نیز برای میزبانی از آنها اعلام آمادگی کرده‌اند بیان کرد: تا امروز نزدیک به 15 هزار نفر از زائران در منازل مردم اسکان داده‌ شده‌اند.

رییس شورای شهر جورقان عنوان کرد: سال گذشته نزدیک به 500 هزار زائر اربعین حسینی از خدمات ایستگاه صلواتی شهر جورقان بهره‌مند شدند که انتظار داریم امسال با توجه به  افزایش تعداد زائران، این تعداد نیز افزایش یابد.

وی تأکید کرد: علاوه بر طرح‌های ابتکاری مانند راه‌اندازی نانوایی سیار برای پخت  و ارائه نان گرم به زائران اربعین حسینی با برخی مغازه‌داران نیز هماهنگ کرده‌ایم تا به‌صورت رایگان و یا کم‌بها به زائران خدمت‌رسانی کنند.

ارائه 470 هزار نوع خدمت توسط ایستگاه خدمت‌رسان  همدان به زوار اربعین

 چندی پیش نیز سید اکبر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: از 10 روز گذشته تاکنون نزدیک به 180 هزار وعده غذایی و 280 هزار میان وعده در 40 ایستگاه صلواتی استان همدان توزیع‌شده و 10هزار نفر نیز  اسکان داده‌ شده‌اند.

وی بابیان اینکه در طول این مدت 470 هزار نوع خدمت توسط ایستگاه خدمت‌رسان به زوار اربعین ارائه‌شده است افزود: 147 هزار بسته فرهنگی در قالب طرح " نایب‌الزیاره شهدا" در بین زائران توزیع‌شده است که حاوی تصاویری از 135شهید دفاع مقدس و 12 شهید مدافع حرم استان همدان بودند.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان بیان کرد: علاوه بر اقدامات فرهنگی ذکرشده، 50 هزار نسخه از کتاب "راز خون" که به فلسفه و علت پیدایش واقعه عاشورا می‌پردازد نیز توسط ایستگاه‌های صلواتی استان در بین زائران توزیع‌شده است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز زائرانی از کشورهای گرجستان، آذربایجان و ترکیه میهمان همدانی‌ها بودند عنوان کرد: بیشترین زائران ایرانی که از همدان عبور کردند نیز مربوط به شهرهای شمالی کشور، خراسان و تهران می‌باشند.

حسینی ابراز کرد: از 40 ایستگاه مردمی برپاشده در استان 14 ایستگاه در مسیر رفت، 12 ایستگاه در مسیر برگشت و 14 ایستگاه نیز در مسیر رفت‌وبرگشت فعال بوده و از 10 روز پیش‌ نیز خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی را آغاز کرده‌اند.

وی بابیان اینکه از 40 ایستگاه برپاشده 20 ایستگاه در شهرستان همدان، 5 ایستگاه در اسدآباد، 4 ایستگاه در بهار، 3 ایستگاه در فامنین،4 ایستگاه در کبودرآهنگ، 2 ایستگاه در نهاوند و 3 ایستگاه نیز در ملایر، رزن و تویسرکان با شعار "همه خادم هستیم" برپاشده‌اند.

دبیر ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان با قدردانی از خدمات مردم همدان و مسئولان اظهار داشت: از مسئولان استان  می‌خواهیم به موضوع خدمت‌رسانی به زوار اربعین فراتر از وظایف حاکمیتی خود  توجه و عمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار