مدیر اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی اسدآباد با اشاره به دو اثر تاریخی آب‌انبار صفوی و حمام نیلوفر،گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، مرمت این دو اثر تاریخی تا پایان سال تکمیل و از مرمت خارج و برای بازدید عموم سرانجام پس از چند سال آماده بهره‌برداری خواهند بود. این اداره در 6ماه نخست سال 752 مورد بازرسی از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان انجام داده است.
کد خبر: ۵۲۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 07 November 2017
مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از شناسایی ۷۹ اثر تپه تاریخی، باستانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تسنیم کامران اکبری شایگان اظهار داشت: از 150 اثر فرهنگی و تاریخی در شهرستان اسدآباد، 79 اثر تپه تاریخی، باستانی بوده که از این تعداد تپه موجود تاریخی، باستانی در سطح شهرستان 50 تپه در فهرست  آثار ملی کشور ثبت شده است.

اکبری شایگان افزود: تپه باستانی یا تپه تاریخی به نقطه‌ای گفته می‌شود که از تخریب کامل یا ناقص شهر، قلعه، زیگورات یا هر بنای عظیم دیگری در گذشته باقیمانده باشد.

وی حمام گلستان‌،کتیبه آقاجان بلاغی، آب انبار صفوی، موزه تاریخ و فرهنگ، بنای یاد بود سیدجمال، روستای ملحمدره و حبشی، مسجد میرزا آقا جانی و پل شکسته (خسروآباد) را از جمله آثار تاریخی و گردشگری  اسدآباد عنوان کرد و گفت‌: در 6 ماه نخست سال‌جاری، تعداد بازدیدکنندگان از آثار و بناهای تاریخی و گردشگری اسدآباد نسبت به مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته است.

اکبری شایگان تصریح کرد: روستای  هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور، اثر تاریخی پل شکسته خسرو آباد، موزه تاریخ و فرهنگ، کتیبه آقاجان بلاغی از جمله مکان‌های گردشگری و آثار و بناهای تاریخی شهرستان بیشترین بازدیدکنندگان را در 6 ماه نخست سال‌جاری داشته‌اند.

مدیر اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی اسدآباد با اشاره به دو اثر تاریخی آب‌انبار صفوی و حمام نیلوفر،گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، مرمت این دو اثر تاریخی تا پایان سال تکمیل و از مرمت خارج و برای بازدید عموم سرانجام پس از چند سال  آماده بهره‌برداری خواهند بود. این اداره در 6ماه نخست سال 752 مورد بازرسی از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان انجام داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار