مدیر کل بهزیستی استان همدان از راه‌اندازی پنج مهدکودک در سکونتگاه‌های غیر رسمی با یارانه 8 میلیون تومانی خبر داد و گفـت: 20 مهد روستایی با مبلغ 2 میلیون تومان از سوی بهزیستی استان در حال تجهیز و توسعه است.
کد خبر: ۵۲۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 07 November 2017
مدیر کل بهزیستی استان همدان از راه‌اندازی پنج مهدکودک در سکونتگاه‌های غیر رسمی با یارانه 8 میلیون تومانی خبر داد و گفـت: 20 مهد روستایی با مبلغ 2 میلیون تومان از سوی بهزیستی استان در حال تجهیز و توسعه است.

به گزارش فارس؛ حمیدرضا الوند در خصوص آخرین وضعیت مهدکودک‌های زیرپوشش بهزیستی همدان اظهار کرد: در مجموع 294 مهدکودک در استان همدان فعال است که از این تعداد 165 مهدکودک شهری و 129 مهدکودک روستایی است.

وی با بیان اینکه سرویس‌گیرندگان مهدکودک‌های همدان در حال حاضر 12 هزار و 100 نفر هستند، افزود: غذای گرم برای 4 هزار کودک در مهدکودک‌های زیرپوشش بهزیستی اعم از مهدکودک‌های روستایی در سراسر شهرستان‌های استان و مهدهای حاشیه شهر در شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند در شش روز هفته با هزینه 2 هزار تومان برای هر فرد توزیع می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: هم‌ اکنون پنج مهدکودک در سکونتگاه‌های غیر رسمی با یارانه 8 میلیون تومانی در حال راه‌اندازی است و 20 مهد روستایی با مبلغ 2 میلیون تومان از سوی بهزیستی استان در حال تجهیز و توسعه است.

وی ادامه داد: یک دوره آموزشی در زمینه مهارت‌های ساخت و ساز و کار با خمیر و گل در مهدکودک‌ها برای آشنایی مربیان و مدیران مهدها در همدان در حال برگزاری است.

الوند با بیان اینکه در این دوره آموزشی در هر روز، 100 نفر از مربیان و مدیران به مدت سه روز، که دو روز آن در همدان و یک روز در شهرستان ملایر با حضور اساتیدی از تهران برگزار می‌شود در کلاس‌ها حضور دارند، خاطرنشان کرد: اهداف برگزاری این دوره آموزشی شامل افزایش خلاقیت و آفرینش‌های هنری در کودکان، ایجاد بستر و زمینه سرگرمی و بازی‌ها در کودکان، کاهش تنش‌های روانی و افزایش اعتماد به نفس است.

ویبا اشاره به اینکه در حال رتبه‌بندی مهدکودک‌‌های شهری و روستایی توسط آیین‌نامه‌های ابلاغی بازنگری شده جدید هستیم، خاطرنشان کرد: این رتبه‌بندی با هدف افزایش کیفیت خدمات‌‌دهی مهدهای کودک در سراسر استان انجام می‌شود که آیین‌نامه آن شامل 120 آیتم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار