هاشمی‌حبیب‌آبادی برای رهایی از تاول‌های پا بیان کرد: افراد می‌توانند با سوزن سورنگ تاول را بترکانند و اگر قادر به این کار نبودند می‌توانند پودر «مورد» را خمیر کرده و بر روی تاول‌ها قرار دهند.
کد خبر: ۵۲۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 07 November 2017
مدیر طب‌سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان درخصوص جلوگیری از عرق سوز شدن گفت: افرادی که دچار عرق‌سوزی می‌شوند، گلاب به نواحی که عرق می‌کند، بزنند.

به گزارش ایکنا؛ مامک هاشمی‌حبیب‌آبادی، با اشاره به توصیه‌های عمومی به زائران برای سهولت در پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: بهتر است قبل از انجام سفر و پیاده‌روی چند بارکف پا و اطراف آن را حنا بگذارند.

وی با بیان اینکه افراد می‌توانند در زمان استراحت پاهای خود را با روغن بابونه یا وایزلین چرب کنند، افزود: آنهایی که مسیری را با پای برهنه طی می‌کنند، حتما در زمان استراحت پاهایشان را با آب گرم ماساژ دهند.

هاشمی‌حبیب‌آبادی برای رهایی از تاول‌های پا بیان کرد: افراد می‌توانند با سوزن سورنگ تاول را بترکانند و اگر قادر به این کار نبودند می‌توانند پودر «مورد» را خمیر کرده و بر روی تاول‌ها قرار دهند.

وی پماد «اکبر۲» را برای رهایی از درد گرفتگی عضلات معرفی کرد و یادآور شد: همچنین می‌توان در زمان احساس ضعف پودر بادام‌شیرین درختی و نبات را به نسبت ۲ به یک آسیاب کرده و میل کنید.

مدیر طب‌سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی همدان یبوست را یکی از مشکلات در پیاده‌روی اربعین عنوان کرد و افزود: برای رفع این مشکل می‌توان از آلو بخارا، انجیر و خاکشیر استفاده کرد.

وی توصیه کرد افراد در یک وعده غذایی از خوردن غذاهای متنوع پرهیز کنند و با بیان اینکه بلافاصله بعد از خوردن غذا میوه صرف نشود، خاطرنشان کرد: میوه‌ها را در میان‌وعده استفاده کنید.

هاشمی‌حبیب‌آبادی با اشاره به اینکه استفاده زیاد از خرما باعث خارش می‌شود بر همین اساس بهتر است افراد کمتر خرما بخورند، پودر آویش، زیره یا نعناع خشک را برای جلوگیری و رفع از نفخ معرفی کرد و ادامه داد: بهتر است افراد از مصرف آب یا شربت یخ پرهیز کنند.

وی برای پیشگیری از عفونت در پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: افراد سعی کنند در طول روز چند بار دستان خود را با آب و صابون بشویند و زمانی‌که امکان شست‌وشو نبود می‌توانند دستمال مرطوب بهداشتی همراه داشته باشند تا در زمان نیاز استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار