رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت همدان گفت: به دنبال اجرای طرح تحول سلامت، خدمات دندانپزشکی به گروه های هدف 6 تا 14 سال و مادران باردار و شیرده در روستاهای همدان رایگان ارائه می شود.
کد خبر: ۵۲۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 06 November 2017
رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت همدان گفت: به دنبال اجرای طرح تحول سلامت، خدمات دندانپزشکی به گروه های هدف 6 تا 14 سال و مادران باردار و شیرده در روستاهای همدان رایگان ارائه می شود.

به گزارش ایرنا؛ دکتر بهروز صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: خدمات پزشکی برای روستائیانی که جزء گروه های هدف نیستند نیز مطابق با تعرفه دولتی است و 360 هزار ریال برای ترمیم یک دندان دریافت می شود.

وی اضافه کرد: پیشتر دندانپزشکان تمایلی به حضور در روستاها و خدمات رسانی در این مناطق نداشند اما با اجرای طرح تحول سلامت، حضور این قشر در روستاها افزایش یافت.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت همدان افزود: پوسیدگی دندان حادترین مشکل ساکنان این مناطق است که این موضوع به علت رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ایجاد می شود.

وی یادآوری کرد: طرح وارنیش فلوراید از سال 94 آغاز شده است و هر 6 ماه یکبار برای جامعه هدف این طرح به اجرا درآمد که در هر مرحله 150 هزار نفر زیر پوشش ایرن طرح قرار می گرفتند.

وی افزود: مرحله پنجم این طرح در حال اجرا است که با اتمام این مرحله می توان عنوان کرد 750 هزار نفر از مزایایی آن بهره مند شدند.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت همدان گفت: وارینش فلوراید محلولی است که به منظور استحکام بخشی به مینای دندان مورد استفاده قرار می گیرد و استفاده آن برای هر نفر 20 دقیقه زمان می برد.

دکتر صدیقی خاطرنشان کرد: طرح بهداشت دهان و دندان برای خردسالان هم اینک به صورت پایلوت در شهرستان نهاوند اجرا می شود و بر اساس این طرح از 6 ماهگی تا سه سالگی مسواک انگشتی به والدین کودکان تحویل داده می شود.

وی بیان کرد: در صورت ابلاغ وزارت بهداشت و درمان، آمادگی اجرای این طرح در استان را داریم و هم اینک کارهای آموزشی برای مجریان این طرح در دیگر شهرستان ها نیز در حال اجرا است.

بر اساس آمارها، استان همدان در اجرای طرح طرح وارنیش فلوراید جزو پنج استان مطرح کشور است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار