کد خبر: ۵۱۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 04 November 2017
به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، قبل از ظهر امروز سفیر عمان به همراه رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

«سعود بن احمد خالد البروانی» سفیر عمان در دیدار با علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در اسرع وقت هیاتی تجاری و اقتصادی از کشور عمان برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های متنوع این استان به یاسوج سفر خواهند کرد.

وی تصریح کرد که کشورش همواره آماده گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران از جمله مناطق مستعد و با ظرفیت‌های متنوع همچون کهگیلویه وبویراحمد است.

سفیر عمان در تهران همچنین با اشاره به وجود برخی موانع در زمینه روادید و صدور ویزا برای تجار و بازرگانان ایرانی گفت که گام‌های مناسب و مثبتی برای حل این معضل برداشته شده است.

وی تصریح کرد که پادشاه عمان همواره بر تقویت گسترش روابط کشورش با ایران تاکید داشته است.

عمان؛ کشوری پادشاهی است در شرق شبه جزیره عربستان، پایتخت آن مسقط از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان محدود است از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی همسایه است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این دیدار گفت: توسعه مبادلات و مناسبات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای مختلف جهان به ویژه در دوره پسابرجام یکی از رویکردهای مهم و راهبردی دولتمردان جمهوری اسلامی است.

علی محمد احمدی افزود: این استان غنی و سرشار از ظرفیت‌های طبیعی، کشاورزی، گردشگری و با سایر قابلیت‌های مهم اقتصادی آماده جهش برای توسعه سرمایه گذاری خارجی است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: زمینه‌ها و بستر لازم برای انجام سرمایه گذاری‌های اقتصادی و تجاری با سرمایه گذاران، تجار و فعالان اقتصادی کشور دوست و همسایه عمان در ایران و این استان فراهم است.

وی یادآور شد که هم اینک بسیاری از کشورهای اروپایی علاقه مند به سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف ایران در پسابرجام شده‌اند که البته جمهوری اسلامی مایل است که این مناسبات و همکاری‌های اقتصادی وبازرگانی بیشتر با کشورهای مسلمان وهمسایه خود باشد.

احمدی ابراز امیدواری کرد که کهگیلویه وبویراحمد با تمام توان و ظرفیت شرایط لازم را برای تجار و سرمایه گذاران عمانی و جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و همکاری‌های بین المللی آن‌ها فراهم خواهد کرد.

وی خواستار اعزام هیات تجاری و بازرگانی و اقتصادی از کشور عمان برای شناسایی بیشتر ظرفیت‌ها و زمینه‌های مشترک سرمایه گذاری در کهگیلویه وبویراحمد شد.

احمدی وجود مناظر بکر و طبیعی، جنگل‌های انبوه، وجود افزون بر 2 هزار گونه گیاه دارویی، 10 درصد منابع آبی کشور با حدود 11 میلیارد مترمکعب روان آب، 20 درصد تولیدات نفت کشور برای سرمایه گذاری در صنایع وابسته و پتروشیمی را گوشه ای از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان برای حضور سرمایه گذاران خارجی دانست.

وی بیان کرد: دولت و مجموعه مدیریتی استان آماده هرگونه همکاری، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و ارائه مشوق‌های لازم به سرمایه گذاران، تجار و فعالان اقتصادی از کشورهای مختلف به ویژه شرکت‌های تجاری عمانی است.

احمدی به برخی اشتراکات فرهنگی و روابط تاریخی ایران و عمان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی و دولتمردان این کشور تنها به دنبال گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورها نیستند بلکه بر ایجاد روابط و مناسبت‌های سیاسی و فرهنگی نیز تاکید ویژه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار