اگر شما هم وقت و بی وقت سراغ ظرف میوه می روید وفکر می کنید این کار سلامت تان را تهدید نمی کند سخت در اشتباه اید.
کد خبر: ۵۱۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 04 November 2017
اگر شما هم وقت و بی وقت سراغ ظرف میوه می روید وفکر می کنید این کار سلامت تان را تهدید نمی کند سخت در اشتباه اید.

بعد از غذا دور ميوه را خط بكش

اگر ميوه پس از غذا خورده شود، با غذا مخلوط شده و زمان توقف آن در معده طولاني مي‌شود. در نتيجه ميوه فاسد مي‌شود و باعث فساد غذا نيز مي‌شود. به اين معني كه مصرف ميوه با غذا باعث ايجاد اختلال درهضم و توليد اخلاط فاسد مي‏ شود.

در حقيقت ميوه‌هاي تازه بهتر است با فاصله زماني مناسب قبل از غذا مصرف شوند؛ به جز ميوه‌هاي ايجادكننده قبض در شكم مانند به، انار و سيب.

اين ميوه‌ها اگر قبل از غذا مصرف شوند ايجاد يبوست در فرد مي‌كنند، بنابراین بهتر است بعد از غذا مصرف شوند. روش مطلوب آن است كه فرد پس از مصرف ميوه كمي راه برود و سپس غذا بخورد.

درهم خوري ممنوع!

با توجه به متفاوت بودن افراد با يكديگر از سويي و تفاوت انواع ميوه از سوي ديگر مصرف هيچ دو ميوه‏اي با هم توصيه نمي‏شود و در هر بار مصرف ميوه بهتر است يك نوع ميوه صرف شود. همچنين بهتر است بين مصرف انواع غذاها و ميوه فاصله زماني رعايت شود تا هریک جداگانه هضم شده و در هضم يكديگر اختلال ايجاد نكنند.

بهترين انتخاب

به گفته دکتر بعیری بهترين ميوه از ديدگاه طب سنتي انجير و انگور است. به‌طوري‌كه گفته مي‌شود انگور و انجير بيشترين خاصيت غذايي را دارند. مصرف خرما نيز در مناطقي كه به خوردن آن عادت دارند، بسيار مفيد است.

انار، به، سيب و خربزه نيز از جمله ميوه‌هاي مغذي هستند. به علاوه تمام موارد گفته شده مصرف ميوه خشك كه در تمام سال قابل نگهداري است نيز مفيد است.

ميوه خوردي آب نخور

از ديد طب سنتي مصرف ميوه‌اي كه كاملا نرسيده، يا ميوه‏اي كه محل رويش آن با محل زندگي فرد متفاوت است مضر شناخته شده و چندان توصيه نمي‌شود.

به علاوه بايد توجه داشت بعد از مصرف ميوه تازه نبايد آب به ويژه آب يخ مصرف كرد. موضوع ديگر قابل توجه اين است كه از نظر طب سنتي شير هم يك غذا محسوب مي‌شود؛ بنابراين مصرف ميوه با آن ممنوع است. حتي مصرف شير موز كه در حال حاضر مرسوم شده به دليل اختلال در هضم توصيه نمي‏شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار