گزارش ارائه شده از سوی امور آزمایشگاه های حفاظت محیط زیست استان حکایت از تداوم پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا همدان برای دومین روز متوالی است.
کد خبر: ۵۱۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 30 October 2017
گزارش ارائه شده از سوی امور آزمایشگاه های حفاظت محیط زیست استان حکایت از تداوم پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا همدان برای دومین روز متوالی است.

به گزارش ایرنا؛ معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: گزارش وضعیت کیفی هوای همدان برگرفته از آمار و اطلاعات ثبت شده توسط ایستگاه های سنجش کیفیت هوا است.

عادل عربی افزود: استان همدان دارای پنج ایستگاه پایش آلودگی در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان است.

وی اضافه کرد: وضعیت کیفی هوای شهر همدان در 24 ساعت گذشته بر اساس شاخص کیفی هوا در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

وی ادامه داد: میزان منواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، ازن و ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون در حد استاندار بوده و وضعیت ناسالمی را گزارش نمی دهد.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: ولی ذرات معلق با قطر کمتر از 2/5 میکرون به بالای 100 میکروگرم بر متر مکعب رسیده که برای گروه های حساس ناسالم است.

عربی تاکید کرد: با توجه به بالا بودن سرعت باد و وزش باد شدید احتمال پایداری گرد و غبار در هوای همدان زیاد است.

طبق گزارش مرکز پیش بینی هواشناسی همدان، هم اینک هوا صاف تا کمی ابری و گاهی با وزش باد شدید و غبار آلود همراه است و سرعت باد 6 متر بر ثانیه و از جنوب به غرب است.

شاخص کیفیت هوای سالم برای گروه های حساس 100 میکروگرم بر متر مکعب و برای عموم مردم بیش از 150میکروگرم بر متر مکعب است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار