سرپرست گمرک ملایر با بیان اینکه کشمش بیشترین ارزش دلاری صادرات کالا از گمرک ملایر را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال صادرات کشمش 45 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۵۱۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 22 October 2017
سرپرست گمرک ملایر گفت: صادرات انواع کالا از گمرک این شهرستان در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر دلاری 54 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا؛ نعمت فتحی اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 253 هزار تن انواع کالا به کشورهای هدف صادراتی در بیش از 10 کشور جهان صادر شد.

وی ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی را 34 میلیون و 185 هزار و 37 دلار و ارزش ریالی را حدود 112 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: میزان صادرات انواع کالا در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد خوبی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: نیمه نخست سال گذشته حدود 137 هزار تن انواع کالا به ارزش ریالی 670 میلیارد ریال و 22 میلیون دلار از گمرک این شهرستان به کشورهای هدف صادر شد.

فتحی بیان کرد: کالاهایی همچون انواع کشمش، سیمان، وازلین بهداشتی، لبنیات، منسوجات نبافته، خرما، پارافین جامد، وازلین غیرگرید دارویی و سیلیس از گمرک ملایر صادر شد.

وی افزود: این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، قزاقستان، اوکراین، روسیه، امارات، ارمنستان، ترکیه، عمان و پاکستان صادر شده است.

سرپرست گمرک ملایر با بیان اینکه کشمش بیشترین ارزش دلاری صادرات کالا از گمرک ملایر را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال صادرات کشمش 45 درصد رشد داشته است.

فتحی ادامه داد: امسال بیش از 11 هزار تن کشمش به ارزش دلاری 17 میلیون و 326 هزار دلار به کشورهای هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خوبی در زمینه صادرات کشمش داشتیم.

وی گفت: این در حالیست که امسال به دلیل سرمازدگی باغ های انگور و کاهش برداشت انگور در این شهرستان، پیش بینی می شود در نیمه دوم سال با کاهش صادرات کشمش مواجه شویم.

فتحی بیان کرد: بیشترین حجم صادرات کالا از گمرک ملایر نیز مربوط به سیمان نهاوند است که در 6 ماهه امسال بیش از 13 هزار تن سیمان صادرات داشتیم.

ملایر پس از همدان دومین شهرستانی است که دارای گمرک است و سالانه بیش از 300 هزار تن انواع کالا از گمرک ملایر به سایر نقاط جهان صادر می شود.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار